همزمان با روز جهانی تخم مرغ انجام شد؛

ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ در مدارس شیراز

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس گفت: به منظور ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ وعده صبحانه تخم مرغ در بین تعدادی از مدارس کلانشهر شیراز توزیع شد.

 عبدالمجید رنجبر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ۹ اکتبر برابر با ۱۷ مهر ماه روز جهانی تخم مرغ است، اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ، با همکاری اتحادیه تعاونی واحد‌های مرغ تخمگذار و آموزش پرورش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ وعده صبحانه تخم مرغ در بین دانش آموزان ۵ مدرسه از مدارس کلانشهر شیراز توزیع شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی تخم مرغ «هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز» است، تصریح کرد: در حاشیه این برنامه، نشریات ترویجی به منظور آگاه سازی و فرهنگ سازی مصرف تخم مرغ در بین دانش آموزان و کارکنان مدارس توزیع شد.

او گفت: علاوه بر توزیع وعده صبحانه تخم مرغ در مدارس بیش از ۴۵۰ وعده دیگر نیز در بین کارکنان و مراجعه کنندگان به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جهت امور ترویجی توزیع شده است.

رنجبر با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به حدود ۱۴ کیلوگرم برای هر نفر رسیده است، اضافه کرد: فرهنگ غذایی ایران به سمتی حرکت کرده که برخلاف کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی استفاده از تخم مرغ کمتر است از این رو باید برای ترویج و فرهنگ سازی مصرف این ماده غذایی تلاش کرد.

او با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار‌های رسمی اعلام شده در سال ۱۴۰۰ بیش از هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده که نسبت به پارسال افزایش بیش از ۸ درصدی دارد، افزود: استان فارس با تولید ۵۹ هزار تن تخم مرغ در پارسال رتبه هفتم تولید این محصول در کشور را داراست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ۸۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار و پولت تخمگذار در این استان فعال است و در جبهه تولید مشغول به کارند، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه بیش از پیش این صنعت با مشارکت سرمایه گذاران بتوانیم سرانه تولید این محصول و جایگاهمان را ارتقا بخشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.