حج عمره تا پایان امسال برقرار می‌شود

مدیرکل حج و زیارت فارس از راه‌اندازی حج عمره تا پایان امسال خبر داد و گفت: برابر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۳۵۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان عمره کشور، به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

علیرضا زینلی گفت: سفر حج عمره امسال پس از ۸ سال تعطیلی، انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در حج تمتع امسال سه هزار و ۳۰۰ نفر زائر در قالب ۲۵ کاروران از استان فارس به سفر حج اعزام شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد دو کاروان مربوط به زائران اهل سنت است.

مدیرکل حج و زیارت فارس همچنین با بیان اینکه ۱۸۵ دفتر زیارتی در استان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۸۲ دفتر زیارتی به صورت ۱۰۰ درصد فعال بوده و ۲۴۳۱ نفر کارگزار برنامه‌ریزی و ارائه خدمات سفر‌های زیارتی استان را انجام می‌دهند.

زینلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پرواز هفتگی عتبات عالیات از شهر شیراز برقرار شده و از هفته آینده پرواز شیراز-نجف مجددا برقرار می‌شود، اعلام کرد: هزینه سفر به نجف برابر هماهنگی‌های انجام شده، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که ۶۵ درصد آن هزینه بلیط خواهد بود.

او اضافه کرد: با حمایت استاندار فارس و امام جمعه شیراز و هیات مدیره بانک رسالت، سهمیه ۵ هزار نفری برای اعزام زائرین پیش‌بینی شده و به هر زائر ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۲ درصد اعطا خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت فارس همچنین یکی از مشکلات در بحث اعزام زائرین را وجود افراد غیرمجاز آزادبر اعلام کرد و گفت: زائرین توجه داشته باشند به هیچ وجه در کاروان‌های غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت از سازمان حج و زیارت نام‌نویسی نکنند، چرا که ارزان‌تر بودن سفر ناشی از ارائه خدمات نامناسب و عدم حمایت‌های مورد نیاز در زمان‌های لازم است.

زینلی یادآور شد: متقاضیان سفر به نجف باید در سایت مجاز دفاتر زیارتی اقدام به نامنویسی کنند.

او در خاتمه بیان کرد: سازمان حج و زیارت در پی برقراری سفر زیارتی به سوریه نیز هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار