شوقی:

ترافیک رشت از عمده‌ترین دغدغه‌های شهروندان است

شهردار رشت گفت: رفع معضل ترافیک معابر اصلی این شهر در یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد.

روند اجرای مهمترین طرح‌های زیرساختی و محیط زیستی رشت امروز در بازدید شهردار، رئیس و اعضای شورا‌ی اسلامی این شهر بررسی و ارزیابی شد.

رحیم شوقی، شهردار رشت در این بازدید‌ها از اتخاذ تدابیر لازم برای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت معضلات ترافیکی و الزامات زیربنایی و محیط زیستی این شهر خبر داد.

او افزود: در حال حاضر معضل ترافیک در هم تنیده معابر اصلی شهر رشت از عمده‌ترین دغدغه‌های شهروندان رشتی است که در قالب راهکار‌هایی همچون اصلاح مهندسی معابر، حذف برخی از میادین، بازگشایی معابر جدید در یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد.

شهردار رشت تصریح کرد: در کنار آن هم اجرای طرح‌های متعدد احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در مناطق مختلف و رینگ کمربندی حاشیه شهر مدنظر است.

شتاب گیری طرح‌های اولویت دار رشت

شوقی همچنین به افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان رشت از ۵۵۰ تن فعلی به ۷۵۰ تن در ۳ ماه آینده اشاره و تأکید کرد: ساماندهی محل دپوی زباله سراوان هم با ۷۰ درصد پیشرفت تا ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

او اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری رشت برای کاهش تولید آن اعلام کرد و افزود: این برنامه از ۳ ماه پیش در برخی محلات رشت آغاز شده و قرار است به تدریج در تمامی مناطق شهر تسریع یابد.

شتاب گیری طرح‌های اولویت دار رشت

شتاب گیری طرح‌های اولویت دار رشت

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم با اشاره به نقش نظارتی شورا در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای شهر بر لزوم حمایت از طرح‌های اولویت دار رشت برای رفع دغدغه‌ها و پاسخگویی به موقع به مطالبات به حق شهروندان تأکید کرد.

 او افزود: انتظار می‌رود طرح‌های پیش بینی شده در حوزه کاهش بار ترافیک و مدیریت پسماند رشت در بازه زمانی معین یعنی ۱۸ تا ۲۴ ماه به اتمام برسد و شهر از معضلات فعلی رهایی یابد.

شتاب گیری طرح‌های اولویت دار رشت

طرح احداث مرکز دیتا سنتر شهرداری، ساماندهی و پوشش دهی محل دپوی زباله منطقه سراوان، طرح توسعه کارخانه کود آلی لاکان رشت، آغاز به کار ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار حمیدیان، باهنر و آیت الله ضیابری شهر رشت، نحوه بهره برداری از پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان شهر و طرح ساماندهی و احیای تالاب عینک و طرح زهکشی و جدول گذاری محور جاده تهران از جمله طرح‌هایی بود که امروز مورد بررسی و ارزیابی این هیئت قرار گرفت.

برچسب ها: شهر رشت ، معضل ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.