در تشخیص هویت پلیس آگاهی چه می‌گذرد؟

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در برنامه شهر امن گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای زودتر رسیدن به کشف جرم کمک می‌گیریم. 

سردار علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت  در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص اقدامات تیم تشخیص هویت در پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: اولویت پلیس آگاهی کشف علمی جرم است و یکی از یگان‌های ما در بحث کشف جرم فعال است و کمک حال همکاران دیگر می‌باشد مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی می‌باشد.

وی افزود: در تشخیص هویت یک قسمت دیگر تحت عنوان بررسی وقوع صحنه جرم وجود دارد که صحنه وقوع سرقت و وقوع قتل و آدم ربایی و بسیاری از جرایم دیگر را بررسی می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: همکاران تخصصی بنده بعد از این موارد بلافاصله در محل حاضر می‌شوند و با تجهیزات کاملی که در اختیار دارند صحنه جرم را بررسی می‌کنند. 

سردار ولی پور گودرزی افزود: بخش دیگر کار بحث ادله الکترونیک می‌باشد مانند تصاویری که در صحنه‌ها بدست می‌آید و فیلم‌هایی که وجود دارند از این قبیل می‌باشد. همچنین اقدامات فنی که نیاز است صورت پذیرد و همچنین آزمایشگاه‌های تخصصی که در بحث دی ان‌ای و جرایم جنایی که اتفاق می‌افتد و تشخیص ژنتیک همه و همه دست در دست هم می‌دهند تا بتوانیم مجرمین حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر نماییم. 
این مقام ارشد پلیسی ابراز داشت: همچنین در قسمتی دیگر بحث آزمایشگاه سلاح و کارشناسی خط و کارشناسی امضاء و جعل در بحث کلاهبرداری‌ها را داریم که همکاران بنده موضوعات و وقوعات را به دقت بررسی و پیگیری می‌نمایند. 

وی اظهار داشت: اقداماتی که بیان شد تمام در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی انجام می‌شود و ما از شرکت‌های دانش بنیان دعوت کرده ایم که در این بخش یاریگر ما باشند و الان نیز تعاملات خوبی با آنان داریم و از دانش آنان کمک می‌گیریم تا بتوانیم جرایم را در کوتاه‌ترین زمان کشف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار