واتیکان: پاپ در حال رصد شرایط غزه است

رهبر کاتولیک‌های جهان با کشیش مسیحیان فلسطینی به صورت تلفنی گفتگو کرد و خواستار برقراری صلح شد.

بیت المقدس سرزمینی مقدس برای هر سه مذهب ابراهیمی شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است. این منطقه قرن‌ها محل تنازع و کشمکش بوده که جنگ‌های خونین صلیبی مسیحیان اروپایی برای تسلط بر آن بخشی از تاریخ این منطقه به شمار می‌رود. هم اکنون نیز پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان به طور ویژه به دنبال حفظ ثبات در این مکان مقدس است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، واتیکان امروز (سه شنبه) اعلام کرد پاپ فرانسیس در حال رصد شرایط فلسطین و تشدید دوباره تنش‌ها میان فلسطینیان و اسراییل است. 

گاربریل رومانلی، کشیش محلی در نوار غزه از زمان آغاز درگیری‌ها میان دو طرف در هفتم اکتبر، تاکنون دو بار طی تماس تلفنی با پاپ فرانسیس گفتگو کرده است. رومانلی در این باره می‌گوید: پاپ در این تماس تلفنی همدلی و دعا‌های خیر خود را برای مردم ابراز داشت. ما از وی سپاسگذاریم که خواستار استقرار صلح و آتش بس و توقف جنگ و تروریسم شده است. 

این کشیش فلسطینی که هم اکنون در بیت اللحم در کرانه باختری حضور دارد، افزود: پاپ فرانسیس قصد دارد با معاون من در نوار غزه تماس بگیرد. هم اکنون ۱۵۰ خانواده آواره در کلیسای کاتولیک محلی مستقر شده اند. 

پاپ فرانسیس در آخرین بیانیه خود پیرامون جنگ علیه مردم غزه، خواستار پایان روند خشونت، تروریسم، و جنگ شده و تاکید کرد گسترش مخاصمه میان طرفین تنها باعث رنج بیشتر و کشته شدن مردم بی گناه می‌شود. 

سفیر رژیم صهیونیستی در واتیکان روز گذشته در واکنش به درخواست پاپ اعلام کرد ما درک می‌کنیم که واتیکان خواستار صلح در فلسطین است. ما همگی به دنبال صلح هستیم، اما من دوست دارم سخنان محکم تری درباره حق اسراییل برای دفاع از خود بشنوم!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دمش گرم
آخرین اخبار