توقف کمک اتحادیه اروپا به فلسطین در حمایت از تل‌آویو

مقامات اروپایی از توقف کمک‌ها به مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

کشور‌های قاره سبز و اتحادیه اروپا همواره یکی از حامیان رژیم صهیونیستی بوده و در زمان تشدید تنش‌ها میان محور مقاومت و تل آویو جانب این رژیم را می‌گیرند. این موضوع در تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی نیز صدق می‌کند.

به گزارش تله تریدر، اولیور والهری، کمیسر اتحادیه اروپا در امور همسایگی و گسترش اعضا امروز (دوشنبه) اعلام کرد بروکسل به سرعت تمامی پرداختی‌ها به مردم فلسطین را به دلیل عملیات نظامی گروه مقاومت علیه اسرائیل به حال تعلیق درمی آورد. کمیسیون اروپا به عنوان بزرگترین اهدا کننده مالی به فلسطین در حال بازنگری در مجموعه کمک‌های خود به آن به ارزش ۶۹۱ میلیون یورو است. 

این مقام اروپایی مدعی شد: تمامی بودجه‌های پیشنهادی اضافی برای فلسطین از جمله بودجه مربوط به سال ۲۰۲۳ این کشور نیز تا اطلاع بعدی تعلیق می‌شود. ما اکنون باید به مبانی صلح، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز بپردازیم. تحریک به نفرت، خشونت،و تمجید ترور ذهن بسیاری را مسموم ساخته است. ما به اقدام نیازمندیم و اکنون زمان پرداختن به آن است. 

در همین راستا، دولت آلمان نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد برلین به طور موقت کمک‌های مالی به منظور توسعه فلسطین را به دلیل خشونت‌های رخ داده علیه رژیم صهیونیستی به حال تعلیق درآورده و در این برنامه‌ها تجدیدنظر می‌کند. مجموع کمک‌های آلمان برای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به فلسطین بالغ بر ۱۲۵ میلیون یورو می‌شود. 

الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش نیز در راستای سیاست برلین امروز اعلام کرد وین به دلیل اقدامات خشونت آمیز گروه مقاومت برنامه کمک‌های خود به فلسطین به ارزش ۱۹ میلیون یورو را به حالت تعلیق در می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار