جریمه میلیاردی در انتظار شهرداری کنگاور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگاور گفت : نحوه مدیریت پسماند در این شهر از گذشته مورد بحث و انتقاد محیط زیست بوده و دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و در حال انجام اقدامات کاربردی برای ساماندهی وضعیت موجود هستیم.

مجتبی گداری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگاور با بیان اینکه بار‌ها و بار‌ها با حضور شهردار و برخی از اعضای شورای شهر، از مرکز دفن زباله بازدید شده است، گفت : بعد از این بازدید‌ها طی هماهنگی و مکاتباتی شهرداری در خصوص جابه جایی محل دفن زباله به سه راهی نهاوند قول‌هایی به اداره محیط زیست و فرمانداری داده شد.

اویو با اشاره به اینکه سایت فعلی دفن زباله در کمتر از ۷۰۰ متری منطقه مسکونی شهری قرار دارد، توضیح داد: شهرداری صحنه زباله‌های خود را با طی مسافتی ۱۶ کیلومتری به منطقه لولان انتقال می‌دهد این در حالی است که شهرداری کنگاور حاضر نیست مسیر هشت کیلومتری سه راهی نهاوند که سال‌ها محل دپو زباله بوده را به عنوان محل جایگزین انتخاب کند.

وی تصریح کرد: با عدم پیگیری شهرداری، تهدید علیه سلامت عمومی و نارضایتی شهروندان، شکایتی از سوی محیط زیست علیه شهرداری به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان مهلت قانون داده شده، مشکلات فرایند حمل زباله برطرف نشد، با توجه به استمرار آلودگی موجود، شهرداری کنگاور محکوم شد .

برچسب ها: محیط زیست ، دفن زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار