سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید طلا ندارند

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید طلا نداشته و به دنبال سکه یا طلای مستعمل هستند که اجرت کارخانه ندهند و طلا برای خودشان باقی بماند، زیرا اجرت طلا به نسبت خود طلا گران شده است.

یوسف تقی‌زادگان رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: طی هفته گذشته به طور ناگهانی قیمت طلا افزایش پیدا کرد که این افزایش قیمت ناشی از تغییرات سیاسی و اجتماعی سراسر دنیا بود. به طور کلی انس جهانی تا مرز ۱۸۳۰ دلار کاهش پیدا کرده و با شروع جنگ غزه و رژیم صهیونیستی به یکباره انس جهانی بیش از ۱۹۰۰ دلار شد. افزایش قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر جنگ کنونی صهیونیست‌ها با غزه است.

او افزود: در ایران نیز دلار تا مرز ۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود که پس از اتفاقات اخیر به ۵۳ هزار تومان رسید و در حال حاضر دلار به ۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین افزایش قیمت‌ها مختص به ایران نبوده و در سراسر دنیا اتفاق افتاد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به رکود بازار طلا ادامه داد: با توجه به اوضاع و احوال کنونی بازار راکد است. زمانی که طلا به طور جهشی افزایش پیدا می‌کند، مردم احساس می‌کنند که پول بی ارزش‌تر خواهد شد و مسلما به بازار روی خواهند آورد، اما طبق گزارشات به دست آمده با افزایش دلار هیچ‌گونه خرید و فروشی در بازار نبوده است. طی هفته گذشته با افزایش قیمت دلار، نرخ طلا به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و اکنون در حال کاهش است.

تقی‌زادگان بیان کرد: در سال جاری نرخ طلا تا ۲ میلیون ۲۷۰ هزار تومان رسید که یک پایه جدید شد و طلا دوباره تا گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ قیمت طلا بین گرمی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در نوسان است.

او با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم تصریح کرد: سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید طلا نداشته و به دنبال سکه یا طلای مستعمل هستند که اجرت کارخانه ندهند و طلا برای خودشان باقی بماند، زیرا اجرت طلا به نسبت خود طلا گران شده است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تاکید کرد: بسیاری از زوج‌های جوان به سمت خرید نقره رفته‌اند. بنده با ۴۰ سال سابقه کار و داشتن مغازه‌ای در مرکز شهر بیش از سه ماه است که یک سرویس طلا یا حلقه به هیچ زوج جوانی نفروخته و حلقه‌های جواهری را از مغازه جمع‌آوری کردم.

تقی‌زادگان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هرگرم طلا ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان است که نشان دهنده کاهش ۱۲ هزار تومانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.