پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برای اجرای ۲ هزار و ۱۶۷ طرح

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای دو هزار و ۱۶۷ طرح دو هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

تهمتن عبداللهی در شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: عملکرد اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ از محل منابع در اختیار استان به صورت قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۹ هزار ۹۷۳ سهم را شامل می‌شود که شش هزار و ۵۳۳ طرح به مبلغ هفت هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال به بانک معرفی شده و دو هزار و ۱۶۷ طرح به مبلغ دو هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸، گفت: در سال ۱۴۰۱، اعتبارات توسط ۱۲ بانک عامل به ۱۱ دستگاه اجرایی پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: سهم استان از محل منابع ملی یک هزار و ۴۸۰ میلیون ریال و از محل منابع اسناد خزانه ۵ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال بوده است که بانک‌ها باید این مبالغ را در بازار سرمایه به نقد تبدیل و به بانک‌های استانی پرداخت کنند.

عبداللهی ادامه داد: تا کنون هفت دستگاه اجرایی طرح‌های خود را به بانک‌ها ارائه دادند و ۱۲۲ طرح در کمیته استانی به مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان مصوب و به بانک‌ها معرفی شدند، ۲۱ طرح به مرحله قرارداد رسیده و ۱۵ طرح نیز پرداخت تسهیلات داشته است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: عدم ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به تفکیک بانک‌های عامل، عدم واریز اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برخی از بانک‌های عامل، نبود سامانه یکپارچه پرداخت و نظارت بر تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، عدم شفافیت فرایند پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از محل اسناد خزانه از موانع پیش رو است.

عبداللهی گفت: تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بدین صورت تعیین سهم شده است: اداره‌کل جهاد کشاورزی ۴۶ درصد، اداره‌کل صمت ۲۸.۲ درصد، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲.۷ درصد، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۷ درصد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۷.۵ درصد، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ۰.۲ درصد، دانشگاه شهرکرد ۰.۸ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۰.۸ درصد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۰.۴ درصد، اداره‌کل آموزش و پرورش ۱.۵ درصد، اداره‌کل ورزش و جوانان ۱.۲ درصد، پارک علم و فناوری ۱.۲ درصد و احیای واحد‌های راکد ۲.۵ درصد سهم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.