دیدارامام جمعه کرمان با کارکنان عقیدتی ارتش

امام جمعه کرمان گفت: فهم مسائل سیاسی و تحلیل خوب، امری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در دیدار کارکنان عقیدتی سیاسی جنوب‌شرق ارتش گفت: ماموریت شما از دو جهت مهم و حساس است، اول حقیقت و ذات آن که عقیدتی و سیاسی است و هر دو مهم و باعث حرکت انسان در زندگی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اگر این ماموریت را کسی خوب انجام دهد حرکت مفیدی است و الا حرکت آدمی به سمتی می‌رود که به نفع جامعه و انسان و اسلام نیست.

وی حوزه ماموریتیِ سازمان عقیدتی سیاسی را مهم عنوان و بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی عصاره غیرت، جلوه قدرت و ابهت و شوکت یک ملت است در نیرو‌های مسلح جلوه می‌کند و بخش قابل توجهی از آن ارتش است و سهم ارتش در اقتدار هر کشور سهم کمی نیست.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اعتقادات و سیاست اگر قرار است مبنای تصمیم گیری انسان باشد؛ فرد باید در دو بعد معرفتی و ایمانی به گونه‌ای اقناع شود که نتیجه آن در رفتار‌های فرد بروز و ظهور کند؛ تصریح کرد: وقتی از سیاست می‌گوییم به این معنا است که نیرو‌های نظامی عمیقاً باید سیاست را دانسته و تحلیل سیاسی داشته باشند، اما در جناح‌های سیاسی ورود نکنند که مقام معظم رهبری آنان را از این مسئله منع کردند، اما فهم مسائل سیاسی و تحلیل خوب، امری ضروری است.

او تاکید کرد: هر کس که بگوید نمی‌خواهد سیاسی باشد این خود، سیاسی است و اگر بگوید کاری به سیاست نداریم و خود را از تغییر و تحولات جامعه کنار می‌کشند، این خود یک موضع سیاسی است.

برچسب ها: سیاسی ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار