انتقال ۵۱ هزار و ۱۰۰ تن زباله به سایت دفن زباله

در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۱ هزار و ۱۰۰ تن زباله در شهرکرد جمع‌آوری و به سایت دفن زباله منتقل شد.

داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، حدود ۲۷ هزار تن زباله خانگی، هزار و ۵۰۰ تن زباله پزشکی، حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله عمرانی و حدود ۱۰۰ تن انواع زباله جمع‌آوری و به سایت دفن زباله منتقل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین زباله مربوط به زباله خانگی است، افزود: این میزان زباله توسط ۲۶ دستگاه کامیون پرس‌دار به صورت شبانه‌روزی به سایت منتقل شد.


بیشتر بخوانید


مومنی اضافه کرد: هزینه جمع‌آوری، نظافت، رفت و روب، نگهداری، بارگیری و حمل و دفن زباله به مساحت ۵ هزار هکتار با اعتباری بالغ‌بر ۳۸۰ میلیارد ریال طی مدت گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶۰ نیروی پاکبان در حوزه خدمات شهری اظهار کرد: حدود ۷۵ نفر از این نیرو‌ها در شیفت شب و مابقی در شیفت روز مشغول به فعالیت هستند.
مومنی ادامه داد: با توجه به اینکه عرصه‌های عمومی شهر و وسایل حمل و نقل عمومی متعلق به خود شهروندان است بنابراین می‌طلبد نسبت به حفظ و نظافت محیط پیرامون خود کوشا باشند چراکه این امر علاوه‌بر زیبایی شهر، باعث می‌شود شهرمان مانند شهر‌های توسعه یافته در طول روز پاکیزه بماند و نیاز به نظافت نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.