ابتکار اردبیل در برگزاری همایش فقه و محیط زیست بی‌نظیر است

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابتکار استان اردبیل در برگزاری همایش فقه و محیط زیست حرکتی ستودنی و بی‌نظیر است.

نورالله مرادی گفت: مکتب اسلام و آموزه‌های دینی بر حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید دارند و در این حکمرانی ارزشی بر سلامت انسان و فضای پیرامونی تاکید شده است.

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: گام نخست در صیانت از محیط زیست آموزش و آگاه‌سازی است تا از ظرفیت همگانی برای بهبود شرایط جامعه استفاده کنیم.

به گفته او، در کشور ما بر اساس مبانی ارزشی و دینی امر حفاظت و صیانت از محیط زیست به ویژه آب، خاک و هوا مورد توجه قرار گرفته و بر این باب برگزاری این همایش در استان اردبیل بر مبنای فقه و محیط زیست حرکتی ابتکاری و ارزشمند است.

مرادی بهره‌گیری از ظرفیت گفت‌وگوی سازنده را در این حوزه با همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه و دانشگاه یادآور شد و افزود: اصلی‌ترین رکن تقویت مؤلفه‌های محیط زیست سالم گسترش برنامه‌های آموزشی است که در این بخش ما برای گروه‌های مختلف جامعه برنامه‌های آموزشی را طراحی و تدوین کردیم.

او در ادامه تصریح کرد: حوزه محیط زیست در دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته و قطعاً محیط زیست سالم در ابعاد مختلف می‌تواند زندگی شایسته‌ای را برای ایرانیان رقم بزند.

مرادی نگاه درست محیط زیست را به مسائل کلان و تمرکز در حوزه سلامت و بهداشت فراگیر عمومی را یادآور شد و گفت: غفلت از نظام آموزشی کشور در حوزه محیط زیست قابل قبول نیست و باید همگان در این بخش حرکت‌های مؤثر و راهگشایی را انجام دهند.

او بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی را در اجرای برنامه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما سعی می‌کنیم از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه بیشتر بهره گرفته و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را در حوزه محیط زیست به این تشکل‌ها و نهادهای مردمی بسپاریم.

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قطعاً پیوند دین و ارزش‌های اسلامی با مبانی محیط زیست می‌تواند به بهبود شرایط در این حوزه کمک کند که ضرورت دارد در قالب چنین همایش‌هایی در سطح کشور این امر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.