برای سلامت دستگاه قضایی وجود مراجع نظارتی لازم است، اما کافی نیست

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: برای سلامت دستگاه قضایی وجود مراجع نظارتی لازم است، اما کافی نیست و همه باید جهت سالم سازی مجموعه احساس تکلیف کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در نشست تخصصی در جمع قضات مجتمع قضایی بعثت گفت: دستگاه قضایی مستمراً با صدور احکام قضایی به عنوان حامی حقوق فردی و اجتماعی با ناهنجاری‌های اجتماعی و هنجار شکنان جهت اجرای عدالت و تأمین امنیت اقدام می‌نماید.

وی گفت: اجرای درست این تکلیف باعث خواهد شد که مجرمین، هنجارشکنی و نقض قوانین و مقررات و تعهدات را از رفتار خود حذف نمایند و مردم با اطمینان بیشتر قرارداد‌های خصوصی را تنظیم می‌نمایند و این امید را خواهند داشت که ضمانت اجرایی قراردادی و قانونی روابط حقوقی در دادگاه‌ها اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان داشت: در سایه تامین امنیت و اجرای عدالت، ضمن صیانت از حقوق فردی و آزادی‌های مشروع استعداد‌ها در جامعه رشد خواهد کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: از منویات مقام معظم رهبری این است که دستگاه قضایی برای اجرای وظایف و تکالیف قانونی از سلامت و کارآمدی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از شاخص‌های کارآمدی دستگاه قضایی قانون مداری، شفافیت در عملکرد، تسریع در رسیدگی، استفاده از فناوری اطلاعات، تکریم ارباب رجوع و برخورداری از نظام هدفمند تشویق و تنبیه است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: برای سلامت دستگاه قضایی وجود مراجع نظارتی لازم است اما کافی نیست و همه همکاران باید جهت سالم سازی مجموعه احساس تکلیف کنند.

وی تاکید کرد: انتطار می‌رود هر کدام از قضات بر شعب و مجموعه تحت تصدی و عوامل پیرامون دستگاه قضایی در حیطه وظایف خود نظارت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار