پرداخت بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی گذشته در مجموع ۶۸۲ هزار و ۷۲۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد و از مجموع ۱۰۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران ۲۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال آن هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان مهرماه جاری و با توجه به آغاز کشت پاییزه گندم، تمامی مطالبه گندکاران استان پرداخت خواهد شد.

شهبازی اضافه کرد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار داشت که کشاورزان آذربایجان‌غربی بیش از ۹۵۰ هزار تن گندم را از آن برداشت کردند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش برداشت و مرغوبیت گندم استان ادامه داد: مبارزه به موقع با علف‌های هرز به میزان ۲۵۰ هزار هکتار و آفات و امراض مختلف از جمله سن گندم در سطح ۲۱۱ هزار هکتار از علل افزایش تولید گندم بود.

شهبازی همچنین خریداری  ۶۸۲ هزار و ۷۲۲ تن گندم مازاد از کشاورزان استان گفت: آذربایجان‌غربی با افزایش تولید در سال زراعی گذشته رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص آغاز کشت پاییزه گندم در سال زراعی جاری هم اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی استان برای کشت گندم در ۳۹۳ هزار هکتار است که از این مقدار ۳۰۳ هزار هکتار در اراضی دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز در اراضی آبی کشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.