رفع مشکل کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری

مشکل کمبود معلم در سال تحصیلی جاری به دلیل حجم بالای بازنشستگی، امسال با برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری رفع شد.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرایند پروژه مهر ۱۴۰۲ و سازماندهی معلمان و دبیران گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و بازنشسته شدن تعداد بالای از معلمان در سال‌های گذشته، تا حدود زیادی در سطح استان کمبود نیروی انسانی دبیری و آموزگاری با ورود پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دبیری و آموزگاری، جذب دانشجو معلمان رشته ابتدایی و استفاده از ظرفیت نیرو‌های بازنشسته و حق‌التدریس از ابتدای این هفته مشکل کمبود معلم رفع شده است.

وی اظهار کرد: نتایج آزمون استخدامی دبیری پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد و روز گذشته ابلاغ معلمان پذیرفته شده صادر شد و از امروز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ دبیران در کلاس درس در مناطق مختلف حاضر شدند.


بیشتر بخوانید


امیریان افزود: سهمیه استخدامی در آزمون دبیری در استان ۱۹۸ نفر بود که ۱۵۷ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند و ابلاغ دریافت کردند.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ نفر دانشجومعلم در رشته ابتدایی در سال تحصیلی جدید ادامه داد: در مرحله نخست بعد از اعلام نتایج آزمون آموزگاری و معلم مدارس استثنایی ۳۵۶ معلم جدید در مدرسه‌های ابتدایی و استثنایی استان مشغول به کار شدند و هنوز نتایج تکمیل ظرفیت و اعتراض آزمون اعلام نشده است.

امیریان اظهار کرد: سهمیه جذب آموزگار برای مدارس ابتدایی و استثنایی استان در آزمون استخدامی ۵۲۶ نفر بود که بیش از ۷۰درصد این سهمیه جذب شدند و مابقی نمره تراز را کسب نکردند.
وی اضافه کرذ: امسال هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته شدند و یک‌هزار نفر نیز کمبود نیرو در سطح استان از سال‌های گذشته بود که این کمبود نیرو با جذب استخدامی‌های جدید آموزگاری، دبیری و استفاده از ظرفیت نیرو‌های بازنشسته و حق‌التدریس معلمان شاغل و همچنین بازنشسته رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار