پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی مقاطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی ۹۹ درصد است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مدارس ابتدایی در نقاط مختلف استان گفت: در سال تحصیلی جدید پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی استان ۹۹.۸ درصد است.

نصرت‌الله محمودی با اشاره به نرخ خالص پوشش تحصیلی گفت: نرخ خالص پوشش تحصیلی پایه اول در استان ۹۸.۲۱ درصد است و در سال تحصیلی جدید بالای ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول در مدارس استان مشغول تحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه نرخ خالص پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹.۸ درصد است، گفت: ۱۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید مشغول فراگیری درس هستند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، هرساله براساس میانگین حضور دانش‌آموزان و پوشش تحصیلی این استان جزء استان‌های برتر در این زمینه است.

محمودی افزود: ۷۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان با همکاری کمیته امداد امام، ثبت احوال و مرکز بهداشت و اداره کل بهزیستی شناسایی و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۸۷۱ کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان دایر است که بیشترین آمار به ترتیب مربوط به کوهرنگ، عشایر، فلارد، لردگان، کیار، اردل، خانمیرزا، میانکوه و گندمان است.

محمودی با اشاره به اینکه در روز‌های اول سال تحصیلی جدید ۱۶۰ معلم در مقطع ابتدایی کمبود وجود داشت، افزود: این مشکل با تلاش همکاران و جذب نیرو‌های بازنشسته و دیگر منابع تامین نیرو رفع و به کمترین میزان رسید.

به گفته وی، هم‌اکنون تمامی کلاس‌های در مقطع ابتدایی در استان دایر است و از تمامی ظرفیت‌ها برای کلاس‌های درسی که معلم ندارند استفاده شده تا کلاس درس بدون معلم نباشد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارتخانه و همچنین اداره کل، کلاس خالی بدون معلم وجود نخواهد داشت.

امسال ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل شدند که ۱۱۲هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۵هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول تحصیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار