بازگشت ۴۶۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری به مدرسه

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۰دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی به مدرسه بازگشتند.

نصرت‌الله محمودی با اشاره به اجرای طرح شهید "محمودند" برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل افزود: این طرح به منظور شناسایی دانش‌آموزان بازمانده و ترک تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی فعال شده و یک سامانه با عنوان سایت طرح شهید محمودوند راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، براساس آمار ارائه شده از وزارت آموزش و پرورش به استان در این سامانه هزار و ۳۳ کودک بازمانده از تحصیل استان ثبت شده است، که در سال تحصیلی گذشته ۱۸۰ دانش‌آموز جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بازماندگان از تحصیل کودکان استثنایی هستند، افزود: تعدادی از کودکان نیز فوت شده‌اند، اما فوت‌ها گزارش نشده و یا دارای بیماری سخت هستند.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری آمار جدیدی از کودکان بازمانده از تحصیل استان از وزارتخانه ارسال نشده است، گفت: ناحیه ۱و ۲ شهرکرد، شهرستان فارسان، کوهرنگ و لردگان بیشترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل را داشتند.

محمودی اظهار داشت: برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از ظرفیت مدیران، معلمان توانمند و همچنین آمار و اطلاعات نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ثبت احوال و مراکز بهداشت استفاده می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل که به دلیل فقر مالی و مشکلات اقتصادی به مدرسه نمی‌روند از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌شود و این کودکان پس از شناسایی زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح شهید محمودوند (شناسایی کودکان بازمانده تحصیل) نیز مانند سال قبل از حمایت نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف، از ظرفیت مدیران و معلمان استفاده می‌شود.

وی ندادن پاداش به عواملی که زحمات زیادی را برای شناسایی این کودکان متحمل شدند، ندادن تشویقی کشوری یا استانی به تمامی افراد همکار در این امر و نداشتن اعتبار برای این گروه از دانش‌آموزان که خود آموزش و پرورش بتواند اقدام کوچکی انجام دهد از مهمترین مشکلات اجرای این طرح در استان عنوان کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.