ثبت ۶۲۰ کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جدید

در سال تحصیلی جدید، ۷۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری ثبت شده‌اند.

یاسر خسروی رئیس مجمع خیران حامی کودکان بازمانده از تحصیل چهارمحال و بختیاری گفت: این مجمع از ۲۶ مردادماه امسال با هدف شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با اولویت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و فراهم کردن زمینه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید محمودوند برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اجرا شده است، افزود: در سال تحصیلی جدید در استان ۷۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی ثبت شده‌اند که تاکنون ۱۲۰ نفر از این کودکان شناسایی نشده است.

خسروی اضافه کرد: در این طرح با همکاری مدیران و اعضای مجمع نسبت به ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و والدین آن‌ها اقداماتی انجام شده و دلایل ترک تحصیل این کودکان مشخص شده است تا بتوان با برنامه‌ریزی مدون زمینه ادامه تحصیل این کودکان فراهم شود.


بیشتر بخوانید


وی اظهار کرد: از جامعه آماری ۷۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در ابتدای سال تحصیلی جاری ۴۰ کودک با پیگیری و حمایت خیرین و نهاد‌های حمایتی به چرخه علم‌آموزی و تعلیم و تربیت بازگردانده شدند.

خسروی با اشاره به اینکه آمار بازماندگان تحصیل در ایام شیوع کرونا بیشتر بود، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۸۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و امسال ۷۴۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سامانه شهیدمحمودوند ثبت شد که بیشترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شده از کودکان دارای مشکلات و نیاز‌های خاص (کودکان مدارس استثنایی) بودند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۲۰ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی نشده‌اند، اظهار کرد: برای شناسایی این کودکان از ظرفیت تمام دستگاه‌ها به خصوص شهرداری شهرکرد استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۹ نفر از کودکان شناسایی شده دارای وضعیت مالی بسیار ضعیف بودند که از ظرفیت خیرین و نهاد‌های حمایتی برای تامین این خانواده‌ها استفاده خواهد شد و باید برای جذب این کودکان همه ظرفیت معلمان خَیر برای آموزش بیشتر این کودکان و تامین سرویس، نوشت افزار و لباس استفاده کرد.

خسروی گفت: ۲۸۳ نفر از این کودکان دارای نیاز‌های خاص هستند که برای جذب این کودکان با اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان رایزنی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کودک به دلیل طلاق و بدسرپرستی به مدرسه نرفتند، افزود: برای رفع مشکل این کودکان و تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها با دادگستری استان نامه‌نگاری شده است که مشکل آن‌ها رسیدگی رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار