در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فیلمسازان توجه خود را به فیلمنامه معطوف کنند

کارگردان فیلم کوتاه استوار گفت: هدفم از فیلمسازی کسب تجربه برای مدیوم سینمایی و سریال است و آثار درخشانی در جشنواره چهلم فیلم کوتاه دیدم.

علیرضا استوار فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوانان دفتر تهران است که با اثر اسباب بازی در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد. از این جهت به گفتگو با آن پرداختیم.

استوار درباره فیلم کوتاه اسباب بازی بیان کرد: داستان اسباب بازی اولین اثر بنده است که تقابل دو کودک از طبقه‌های اجتماعی متفاوت را روایت می‌کند و هر دو از دنیای انسان‌های بالغ رنج دیده اند؛ در نهایت تصمیم می‌گیرند که در میان آن‌ها نباشند.

وی درباره ایده ساخت فیلم کوتاه اسباب بازی گفت: ایده این فیلم با دیدن یک تصویر در ذهن من شکل گرفت. تصویر یک کودک زباله گرد که که خود را در یک گونی، کنار یک سطل زباله پیچیده که فقط چشم‌ها و بینی‌اش نمایان بود. با خودم گفتم برای یک جامعه چه اتفاقی می‌افتد که یک انسان کنار زباله‌ها قرار می‌گیرد و احتمال دارد با زباله‌ها اشتباه گرفته شود و.... زمان ساخت فیلم بیش‌تر از ۶ ماه طول کشید.

استوار درباره هدف خود در فیلمسازی بیان کرد: هدفم از فیلمسازی کسب تجربه برای مدیوم سینمایی و سریال است و دوستدارم فیلمسازان تمام توجه خود را به فیلمنامه معطوف کنند.

وی گفت: بنظرم فیلم‌هایی که روز دوم جشنواره تماشا کردم قابل قبول بودند و آثار درخشان نیز در میان آن‌ها دیده میشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار