نگهداری پول و طلا در خانه، عامل افزایش سرقت

رئیس پلیس آگاهی گفت: نگهداری اموالی مانند پول، طلا و سایر اشیای قیمتی در خانه حتی روشن گذاشتن خودرو در خیابان، سارقان را برای دزدی تطمیع می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع سرقت گفت: ۶۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان قزوین در حالی انجام می‌شود که فقط ۶۰ درصد سارقان بومی هستند و باند‌هایی از نقاط دیگر کشور در این زمینه شناسایی و دستگیر شده اند.

سرهنگ عزیزی گفت: با افزایش نگهداری نقدینگی و طلا در منازل مردم سارقان طمع بیشتری برای سرقت پیدا کرده اند و معتادان متجاهر عمده سارقان خرد هستند و در هفت ماه گذشته، تعداد ۳۶۷ سارق برای اولین بار اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: سهل انگاری برخی شهروندان در رها کردن ماشین‌های روشن در خیابان عامل مهم سرقت ماشین هاست و بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ سرقت کشف شده در استان که ۶۰ درصد آن سرقت‌های خرد است.

رئیس پلیس آگاهی گفت: مردم به استفاده از تجهیزات ایمنی و دوربین‌ها توجه نمیکنند و همین امر، سارقان را برای سرقت ترغیب می‌کند و متاسفانه سرقت از مدارس از مهمترین سرقت‌های استان است.

استاندار هم گفت: نیروی انتظامی ده‌ها رسالت بر دوش دارد و کنترل سرقت یکی از ان‌ها است. مهمترین مساله‌ای که در استان باید به آن توجه کرد سرقت‌های خرد است که مردم را مورد آزار قرار می‌دهد. نگهداری پول و طلا در خانه، عامل افزایش سرقت

اعلایی گفت: باید بر روی کمپ ماده ۱۶ تمرکز کرد تا تعداد بیشتری از معتادان متجاهر را در آن جای داد. متاسفانه قوانین برای این افرادی که تکرار سرقت دارند بازدارنده نیست.

سیاهکلی مدیرکل آموزش و پرورش در این زمینه گفت: کمبود ۳۱۶ سرایدار باعث شده برخی مدارس ما خالی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست گفت: در مقوله سرقت روند افزایشی داریم، اما رتبه استان در مقابله با سرقت در کشور نسبت به استان‌های دیگر بهتر است و در استان سرقت مسلحانه به ندرت صورت میگیرد و عموما سرقت‌های خرد انجام می‌شود.

کاظمی گفت: ایجاد کمپ ماده ۱۶ قطعا تاثیر خود را خواهد گذاشت و میتواند با نگهداری معتادین متجاهر عمده سرقت‌های خرد را کاهش دهد. نظارت بر واحد‌های ضایعاتی باید بیشتر شود و فاصله زمانی گشت‌ها را کوتاه کنیم تا مالخر‌های آن حوزه دستشان کوتاه شود. متمرکز کردن این واحد‌های خرید ضایعات می‌تواند اقدامات پیشگیرانه را راحت‌تر کند.
وی گفت: با پلاک گذاری موتور‌های سه چرخ اقدام مهمی در راستای مشکلات امنیتی و انتظامی انجام خواهد شد.

برچسب ها: پلیس آگاهی ، سارقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار