آزادی ۲ هزار و ۴۵۳ زندانی جرائم غیر عمد یزدی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۲ هزار و ۴۵۳ مددجو جرائم غیر عمد از بدو تاسیس ستاد مردمی دیه استان تاکنون خبر داد.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد گفت: ۹۳ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال آزاد شدند و ستاد دیه تنها متولی رسمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سطح کشور می‌باشد.

او افزود: این ستاد مردمی از سال ۱۳۶۹ به همت شهید والا مقام سید اسد الله لاجوردی تاسیس و نمایندگی آن نیز از سال ۱۳۸۳ به صورت رسمی در استان یزد آغاز به کارکرده و تاکنون تعداد ۲ هزار و ۴۵۳ زندانی جرائم غیر عمد با تلاش این ستاد مردمی و کمک‌های خرد و کلان مردم دارالعباده از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ادامه داد: امسال نیز با برگزاری پویش‌های متعدد و کمک‌های نیکوکاران یزدی تعداد ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که رقم بدهی این زندانیان ۱۹۱ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۳ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

 او با بیان نوع محکومیت این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۵۹ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۹ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۴ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۱ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

 مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی ۲۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۷۳ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۸۲ مددجو نیز مرد بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار