لزوم نگاه ویژه به معادن زغالسنگ

فرماندار زرند گفت: معادن زغالسنگ، نیازمند حمایت ویژه هستند. 

 

صنعت زغال‌سنگ چند سالی است با رکود روبرو شده است و به قول معروف دخل و خرج اش در ترازوی تعادل و صرفه اقتصادی قرار نمی‌گیرد. 

یکی از مشکلات معدن داران، خرده بدهی به سازمان تامین اجتماعی، بابت پرداخت حق بیمه کارگران می‌باشد و از طرفی همین معدن کار مطالبه‌ای چندین برابر این بدهی بابت فروش زغال به شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ دارد و این مشکلات باید در جلسه‌ای به نام کارگروه رفع موانع تولید حل شود. 

 جلسه کارگروه رفع موانع تولید به ریاست فرماندار و با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند در این جلسه پس از شنیدن گزارشات و درد دل‌های معدن داران محدوده شهرستان در بخش بدهی به سازمان تامین اجتماعی و مطالبات از شرکت‌های بالا دست صنعتی، خواستار حمایت سیستم‌های خدمت رسان به ویژه تامین اجتماعی از کارگران این مجموعه‌ها شد. 

او افزود: صنعت زغالسنگ هم اکنون با رکود روبرو است و هزینه فرایند تولید زغالسنگ در مقایسه با سود حاصل از فروش زغالسنگ، منطقی به نظر نمی‌رسد. 

حسینی نژاد از مسئول تامین اجتماعی شهرستان خواست با توجه به میزان مطالبات بالای شرکت‌های معدنی کوچک از شرکت‌های صنعتی بالا دست که در همکاری با تامین اجتماعی می‌باشند، نسبت به یک مدل همکاری مشارکتی اقدام کنند تا بتوان با وصول مطالبات مربوطه نسبت به پرداخت بدهی به تامین اجتماعی در مسیر رفع مشکلات این حوزه گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار