با تصمیم مجلس؛

صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

مجلس، بند حمایت همه‌جانبه و صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور در برنامه هفتم را برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، بند «پ» ماده ۱۰۰ لایحه را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در بند پ ماده ۱۰۰ لایحه برنامه آمده است: حمایت همه‌جانبه و صیانت از حقوق و هویت ایرانیان خارج از کشور در چهارچوب منافع ملی، جلب و ترغیب مشارکت آن‌ها در توسعه و پیشرفت کشور و تقویت جایگاه و عملکرد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور باهمکاری سازمان و وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: ایرانیان مقیم خارج کشور موضوع مهمی برای ما به شمار می‌روند ما چند میلیون هموطن خارج از کشور داریم که باید در موضوعات مختلف برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم، اکنون ما این بند را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا بررسی جامع‌تری در این حوزه صورت گیرد ما باید استفاده از ظرفیت اقتصادی و دیپلماسی عمومی کار را در بحث ایرانیان مقیم خارج کشور پیش ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار