بیش از ۲۴۵ هزار جلد کتاب در استان بوشهر امانت داده شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۴۵ هزار و ۷۲۸ جلد کتاب امانت داده شده است.

حیدر راهب بعد از ظهر یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و تحلیل وضعیت آن‌ها بر مبنای شاخص‌های آماری، اظهار کرد: در ۶۷ باب کتابخانه نهادی استان بوشهر تعداد یک میلیون ۱۵۳ هزار و ۸۷۵ نسخه کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: تعداد اعضا کتابخانه‌ها ۵۸ هزار و ۹۹۶ نفر و زیربنای کتابخانه‌ها نیز ۲۶ هزار و ۴۰ مترمربع است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال تاکنون تعداد ۲۴۵ هزار و ۷۲۸ جلد کتاب امانت داده شده است که این آمار‌ها نشان از حرکت رو به جلو چشم انداز مطلوب کتابخانه‌های عمومی استان دارد.

وی افزود: در یک سال گذشته نیز در مجموع برای بازطراحی کتابخانه‌های عمومی استان در چغادک، چاهکوتاه، دالکی، آبطویل و کاکی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

راهب بیان کرد: از لحاظ سرانه کتابخانه ای، شهرستان عسلویه به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه و شهرستان تنگستان برای هر ۲۵ هزار نفر ۳.۱ کتابخانه عمومی دارد که به ترتیب کمترین و بیشترین سرانه کتابخانه‌ای استان بوشهر را دارا هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه روستا‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانند کتابخانه داشتند باشند، افزود: در استان بوشهر در مجموع ۱۲ کتابخانه روستایی و ۷ کتابخانه شهری کمبود داریم که طبق برآورد‌های انجام شده، شهرستان بوشهر سه کتابخانه، شهرستان دشتستان ۴، شهرستان تنگستان سه، شهرستان دشتی ۲، شهرستان گناوه یک، شهرستان کنگان ۲، شهرستان عسلویه ۲، شهرستان دیر یک و شهرستان جم یک کتابخانه دیگر علاوه بر کتابخانه‌های موجود، نیاز دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی در رابطه با برنامه‌های هفته کتاب، خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی باید آنچنان تأمین باشد تا مدیران این عرصه تمرکز بیشتری بر مباحث نرم افزاری حوزه فرهنگ داشته باشند.

عبدالرحیم افروغ افزود: هر قدر جامعه به سمت امور فرهنگی و هنری و حوزه کتاب سوق پیدا کند بالطبع آسیب‌های اجتماعی جامعه کاهش پیدا می‌کند و بعد‌ها مجبور نخواهیم بود چند برابر هزینه‌ای که الان می‌توانیم انجام دهیم را صرف درمان کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.