کشف و ضبط ۱۹ ماهی صید شده کپور و سرخه

یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از متخلفین صید غیر مجاز ماهی در دریاچه سد سلمان فارسی ۱۹ ماهی صید شده کپور و سرخه به همراه ادوات صید کشف و ضبط کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قیر وکارزین با تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: ماموران یگان حفاظت طی گشت و پایش در اطراف دریاچه سد سلمان فارسی قیر، به دو نفر متخلف صید غیر مجاز ماهی که از تاریکی شب استفاده کرده و مشغول صید غیر مجاز ماهی بودند، برخورد کردند که از آن‌ها ۱۹ عدد ماهی کپور و سرخه به همراه ادوات صید کشف و ضبط شد.

عباس قائدی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان شکار و صید باید قاطع و بدون اغماض باشد، افزود: ضمن پرداخت ضرر وزیان ماهی‌های صید شده توسط متخلفین، صورتجلسه تنظیم و به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه ارسال شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با یادآوری زیان‌های صید غیرمجاز و بی رویه ادامه داد: صید غیرقانونی در تالاب‌ها و آبگیر‌های ساحلی و از جمله در دریاچه سد سلمان فارسی، در تمامی طول سال در حال انجام است که آن نیز یک خطربرای ازدیاد نسل آبزیان است.

او ادامه داد: از بین رفتن محل‌های تخم‌ریزی طبیعی و فراهم نبودن شرایط برای تکثیر طبیعی از دیگر دلایل عمده کاهش ذخایر آبزیان دراین دریاچه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار