معاون وزیر صمت:

موانع توسعه کسب و کار‌های خرد رفع می‌شود

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد وزارت صمت به کسب و کار‌های جدید و خرد است که با بررسی و تحقیقات، موانع توسعه آن‌ها را رفع خواهد کرد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، دهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند و چهارمین نمایشگاه تخصصی توسعه کسب‌وکار و فرانچایز در جمع خبرنگاران گفت: وزارت صمت با تاکید وزیر در رویکرد جدید به صنایع نرم به ویژه صنایع خلاق توجه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع خرد ما که مشکلاتی را در حوزه تولید و توزیع دارند می‌توانند با ایجاد سکو یا کار مشترک در قالب نشان‌سپاری تجاری توانمند شوند، تا علاوه بر حفظ استقلال خود یک هویت جدید خلق کنند و براساس آن به یک قدرت در حوزه تجارت تبدیل شوند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: بی توجهی به مفاهیم جدید بازاریابی بین‌الملل مشکلاتی را برای برخی صنایع ایجاد کرده است. از رو وزارت صمت تلاش دارد در صادرات به کشور‌های همسایه و سایر کشور‌ها حداقل استاندارد‌ها را مدنظر قرار دهد.

برادران عنوان کرد: سهم بازار صنایع خلاق در صنعت جهانی سهم بسیار بالایی است که مورد اقبال تولید کنندگان نیز قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی به دنبال طراحی یک نام نشان تجاری خاص هستیم و در این زمینه از ظرفیت‌های واحد‌های کسب و کار کوچک نیز استفاده خواهد شد.

رونمایی از سامانه هوشمند املاک و تاکسی شهرداری مشهد

شهردار مشهد نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: این ۲ سامانه، خدمات ویژه‌ای را در راستای شفافیت‌سازی و تسهیل دسترسی مردم ارائه می‌دهند.

محمد رضا قلندر شریف افزود: در سامانه هوشمند املاک همکاران و در آینده شهروندان به تمامی اطلاعات املاک دسترسی دارند و می‌توانند املاک و مستغلات شهرداری را بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند ملاحظه کنند.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند تاکسی نیز مشابه تاکسی اینترنتی است که تاکسی‌های تحت پوشش سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد را مدیریت می‌کند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این سامانه در اپلیکیشن شهر من بارگذاری شده است و شهروندان می‌توانند از مرحله درخواست تا مرحله نهایی به صورت دیجیتال از این سامانه استفاده کنند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات و رایانه با رویکرد صنایع بلاکچین و رمزارزها، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه ای، گوشی همراه و قطعات الکترونیک عصر امروز با حضور فعالان این حوزه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد و تا سیزدهم آبان از ساعات ۱۶ تا ۲۲ دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.