وزیر راه و شهرسازی:

طراحی راه آهن سنندج - باشماق آغاز شد

بذرپاش گفت: عملیات طراحی پروژه راه آهن همدان - سنندج به سمت باشماق امروز بعد از افتتاحیه این طرح کلان و با دستور رییس جمهور آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه پروژه راه آهن همدان- سنندج که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه ایران سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی است، اضافه کرد: یکی از اصلی ترین رئوس فعالیت های وزارت راه و شهرسازی تکمیل راه های مواصلاتی اصلی است که قدرت آفرین است زیرا علاوه بر تولید ثروت دسترسی مردم را بیشتر می کند.

مهرداد بذرپاش اظهار کرد: پروژه راه آهن همدان -سنندج یکی از محورهای اصلی مواصلاتی کشور است و با دستور رییس جمهور طراحی راه آهن سنندج - باشماق را نیز آغاز می کنیم که این مهم تاثیر فراوانی در بخش های مختلف استانی و ملی دارد.

وی ادامه داد: راه آهن همدان- سنندج علاوه بر توسعه اقتصادی استان کردستان؛ کریدور شرقی - غربی و شمال به جنوب را به هم وصل می کند که ثروت ملی به شمار می رود.

بذرپاش ادامه داد: این پروژه مطالبه قدیمی مردم کردستان بوده که در دولت سیزدهم با عزم و اراده مسوولان کشوری و استانی به سرانجام رسید.

 پروژه راه آهن همدان - سنندج جزو پروژه های مصوب "مهر ماندگار" در سال ۱۳۸۳ است که فاز اول آن از تهران به همدان در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و ریل گذاری فاز دوم که شامل مسیر همدان - سنندج است مهرماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان با طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و در سه قطعه تعریف شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده در استان کردستان قرار دارد.

پروژه راه آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است واین خط راه آهن یک خطه، دارای عرض مسیر ۶ متر و طول پل‌ها ۲ هزار و ۵۲۴ متر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.