قدردانی وزیر ارشاد از فعالان موسیقی خانقایی کردستان + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با چند تن از فعالان موسیقی خانقایی استان کردستان دیدار و از آن‌ها قدردانی کرد.

محمد مهدی اسماعیلی در دیدار با عبدالرحمن غوثی، هنرمند و پیشکسوت دف‌نواز کردستانی، با اهدای لوح تقدیر از سال‌ها تلاش و کوشش ارزشمند این هنرمند عرصه موسیقی عرفانی قدردانی کرد.

وی در این دیدار گفت: آقای غوثی یک خانواده هنری دارد و پدر ایشان نیز یکی از شخصیت‌های برجسته استان و کشور به شمار می‌رود و این مساله برای ما مایه خوشحالی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هدف ما از این دیدار، قدردانی از جامعه هنری سنندج بوِیژه این هنرمند نامی است، گفت: امسال در هفته وحدت برنامه‌های خوب هنری از جمله اجتماع دف نوزان و برنامه‌های فاخر دیگری در این استان اجرا شد و برای ما افتخار بزرگی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما همیشه نسبت به این همه شور، شوق و ارادت مردم استان کردستان و شهر سنندج به خاندان پیامبر غبطه می‌خوریم و خدا را برای داشتن چنین مردمانی شکر می‌گوییم و امیدواریم زیر سایه محبت پیامبر همواره موفق باشید.

در ادامه این دیدار از طرف انجمن دف نوازان استان کردستان لوحی به رسم یادبود تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد شد.

حضور در فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، امارات، مراکش، پوبابان آمریکای جنوبی، کلمبیا، اکوادور، پرو، پاناما، اسکاتلند، انگلیس، بنگلادش، ترکیه، عراق و سازمان یونسکو در کنار چندین دوره جشنواره موسیقی فجر، ذکر و ذاکرین، نوای‌رحمت، هفت اورنگ، رضوی، سوره، و داوری چندین دوره جشنواره دف نوای رحمت، موسیقی جوان و مقامی و کسب چندین عنوان برتر از سوابق هنری استاد غوثی محسوب می‌شود.

در ادامه گروه دف نوازی اخوان شهر سنندج به اجرای قطعه‌ای در حضور وزیر فرهنگ پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.