استاندار کردستان:

مطالبه جدی برای بازگشایی معابر کولبری و بازارچه‌ها وجود دارد

زارعی کوشا با اشاره به بازگشایی دو بازارچه مرزی استان گفت: برای معابر کولبری و بازارچه‌ها مطالبه جدی وجود داشت و مسئله کولبری با تحقق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان حل می‌شود.

استاندار کردستان امروز در شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: از حماسه بزرگی که مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهور خدوم خود خلق کردند تقدیر می‌کنم حقیقتا تمام کسانی که دلسوز این نظام و مردم هستند در هرجای این کشور خوشحال شدند و دلیل آن اهمیت این استان است.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: این استقبال در هر جای کشور باعث افتخار است، اما این اتفاق در کردستان معنای دیگری دارد.

وی تاکید کرد : خوشحال هستیم که در منطقه‌ای خدمت می‌کنیم که مردم آن قدرشناس هستند و تمام کم‌کاری‌ها و مشکلات ما را نادیده گرفتند و به پاس همت بلند و نیت خیر رئیس جمهور و اینکه احساس کردند نمایندگان دولت در این استان سعی دارند کاری انجام دهد پا به میدان گذاشتند.

استاندار کردستان اضافه کرد: ما از امروز بار سنگین‌تری را باید بر دوش خود احساس کنیم و باید بهتر از دیروز به مردم خدمت کنیم و تلاش خود را مضاعف کنیم و هرآنچه مانع خدمت می‌شود باید کنار گذاشته و از آن عبور نمائیم.

زارعی کوشا اذعان کرد: مردم با این کار به ما پیام دادند که کار‌های شما را می‌بینند و رصد می کنند و تمام این جوسازی‌ها و تلاش‌های رسانه‌های معاند نمی‌تواند مانع از دیدن تلاش‌ها شود.

مسئله کولبری با تحقق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان حل می‌شود

وی تصریح کرد: ما ارتباط خوبی با اقلیم کروستان عراق داریم سرمایه بسیار خوب در آن منطقه است که تعامل برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: در مورد معابر کولبری و بازارچه‌ها با توجه مطالبه جدی که وجود داشت، به صورت موقت دو بازارچه و معبر  را بازگشایی کردیم که اثر خوبی را در تعادل نرخ‌ها در استان ایجاد کرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه جلسه اختصاصی را با حضور رئیس جمهور در این خصوص داشتیم و قرار است طرح مشترک کارشناسی شود، گفت: امیدواریم منطقه آزاد بانه و مریوان به نوعی در کردستان رقم بخورد که دیگر کسی نیاز به کولبری نداشته باشد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه باید به موضوع کولبری با نگاه تحلیگرانه نگاه کنیم، تصریح کرد: ما در سقز و شهرک صنعتی بانه نیاز به نیروی کار داریم، ولی نیروی کار وجود ندارد باید به موضوع کولبری را از نزدیک و با یک نگاه تحلیلگرانه نگاه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.