بازدید مسئولان قضایی از عملیات اجرایی شرکت پلاسمای خون شفت

رئیس کل دادگستری گیلان امروز از عملیات اجرایی شرکت پلاسمای خون در مسیر جاده رشت به شفت بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز به همراه معاونین قضایی در شرکت پلاسمای خون شهرستان شفت حضور یافت.

او با بیان اینکه شرکت پلاسمای خون به زودی افتتاح می‌شود، افزود: با راه اندازی این شرکت علاوه بر رفع نیاز کشور به پلاسمای خون، شاهد کاهش نرخ بیکاری در گیلان خواهیم بود.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، در صورت راه اندازی این واحد تولیدی بیش از ۴۰۰ نفر متخصص با تحصیلات بالا و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: موانع و مشکلات این شرکت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان با جدیت و فوریت و دقت بررسی شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه یکی از معضلات این واحد تولیدی تأمین برق مورد نیاز آن است، گفت: مسئولان اجرایی خصوصا مدیران شرکت برق منطقه‌ای باید نسبت به رفع احتیاجات و نیازمندی‌های این کارخانه اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: ۱۵% از دارو‌های تولید شده در کشور وابسته به پلاسمای خون هستند و ارز زیادی جهت وارد کردن پلاسما از خارج از کشور می‌شود که موجب بالا رفتن قیمت تمام شده دارو خواهد شد.

بازدید مسئولان قضایی از عملیات اجرایی شرکت پلاسمای خون شفت

پلاسما مایعی است که ۵۵ درصد خون را تشکیل می‌دهد و می‌تواند به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاسما برای تولید دارو‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد که جزء دارو‌های گرانقیمت و با ارزشی هستند که برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های خونی، هموفیلی، سوختگی و نقص سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.