عاطفه و محبت کلید طلایی اساتید در تربیت شاگردان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اساتید باید برای شاگردان خود نقش پدری ایفا کرده و آگاه باشند که عاطفه و محبت کلید طلایی آن‌ها در جهت تربیت شاگردان است.

  آیت‌الله مصطفی محامی  در نشست اخلاق حرفه‌ای ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واخد زاهدان بیان کرد: هدف اساتید تاثیرگذاری روی شاگردان است و این هدف زمانی تحقق می‌یابد که شاگرد به استاد دل بدهد تا مسائل در عمق جان او تاثیر بگذارد.

وی افزود: شاگرد زمانی دل به استاد می‌دهد که وجود اساتید سرشار از عاطفه و محبت باشد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر استاد با عاطفه و محبت برخورد کند در این صورت حرف، رفتار، منش و سکوت او هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی اذعان کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان شده است: «الآباء ثلاثة: أبٌ ولدک، و أبٌ زوّجک، و أبٌ علّمک» انسان سه پدر دارد ابتدا پدری که باعث به وجود آمدن او شده؛ دوم پدری که دخترش را به عقد او در می‌آورد و سوم پدری که به او علم می‌آموزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: این پدری هم حق می آورد و هم تکلیف و در کنار اینکه شاگردان باید احترام استاد را نگه دارند استاد هم باید نقش پدری خود را ایفا کند و همانطور که برای فرزند خود دغدغه رشد و تربیت جامع و متوازن را دارد باید برای شاگرد خود نیز همین میزان از دغدغه را دنبال کند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار