کامیونداران معترض لهستانی ۳ گذرگاه مرزی با اوکراین را بستند

کامیونداران لهستانی در اعتراض به تضییع حقوق خود در برابر رقبای خارجی گذرگاه‌های مرزی با اوکراین را بستند.

سیاست‌های حمایت گرانه اتحادیه اروپا در قبال کشور جنگ زده اوکراین باعث شده است ساکنان کشور‌های اروپای شرقی از این موضوع متضرر شوند. لهستان یکی از این کشورهاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی امروز (دوشنبه) اعلام کردند کامیونداران لهستانی جاده‌های مواصلاتی با ۳ گذرگاه مرزی با اوکراین را مسدود کردند. این اقدام با هدف نشان دادن اعتراض آن‌ها در قبال عدم اقدام دولت در برابر رقبای خارجی انجام شد که باعث از دست رفتن کسب و کار‌های محلی شده است. 

کامیونداران لهستانی می‌گویند از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کامیونداران این کشور از گرفتن مجوز برای عبور از مرز لهستان معاف بوده و شرکت‌های روسی و بلاروسی نیز در حال ایجاد شرکت‌هایی ترابری در خاک لهستان هستند. 

معترضان خواستار ایجاد محدودیت‌های دوباره بر شمار کامیون‌های ورودی از اوکراین به لهستان بوده و می‌گویند دولت باید مانع از فعالیت شرکت‌های ترابری شود که در خارج از اتحادیه اروپا (روسیه و بلاروس) قرار دارند. 

کامیونداران شرایط خود را با کشاورزان لهستانی مقایسه می‌کنند که اعتراضاتشان در نهایت مانع از ورود غلات ارزان قیمت اوکراینی به این کشور شد. 

براساس داده‌های آماری، به طور میانگین ماهانه ۴۰ تا ۵۰ هزار کامیون از هشت مبادی وارد لهستان می‌شود که دو برابر میزانی است که پیش از جنگ وارد این کشور می‌شد. بسیاری از این کامیون‌ها اوکراینی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار