رییس پدافند غیرعامل استان اعلام کرد؛

خطر تهدید امنیت غذایی به سبب نبود دیده بان زیستی دراستان

رزمایش پدافند غیر عامل بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شرق و جنوب استان کرمان برگزار شد.

رزمایش پدافند غیر عامل ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ۱۶ اکیپ از دامپزشکی استان کرمان ،شهرستان‌های شرقی و جنوب استان کرمان  درمنطقه سد نسا بم برگزار شد.

کاظمی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مانور دفاعی و مبارزه با آنفلوآنزای پرندگان  استان کرمان در منطقه شرق و جنوب استان کرمان در منطقه سد نسا بم درحال برگزاری است.

وی افزود :در سالل ۹۴ تعداد ۲۴ میلیون طیور تخم‌گذار به سبب همین بیماری معدوم شدند و خسارت بسیار سنگینی برای کشور وارد کرد، این بیماری در حوزه زیستی و پزشکی دارای اهمیت ویژه است.

وی تاکید کرد: مردم می توانند با تو جه به شروع فصل سرما هر گونه موارد مشکوک بیماری در پرندگان بومی ،پرندگان صنعتی و پرندگان‌مهاجر مشاهده کردند مراتب را به اداره دامپزشکی اعلام‌کنند.

کاظمی بیان کرد: دربحث جابجایی طیور نیز باید از ورود هرگونه جوجه یا نهاده غذایی مشکوک برای پرندگان خودداری کرد.

مطهری معاون فرماندار بم نیز گفت: یکی از کانون‌ها و مسیر اسکان‌پرندگان مهاجر سد نسا است و آگاه سازی مردم‌منطقه برای مبارزه با بیمار‌هایی نظیر آنفلو آنزای حاد پرندگان  کمک می کند.

 کریمی رییس پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان نه دیده بان زیستی داریم نه مرز زیستی واگر روند به این منوال پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر خورد می کند.

وی افزود: رزمایش بسیار خوب و در سطح بالایی برگزار شد این رزمایش با همکاری دامپزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی ،بسیج ادارات استان در منطقه سد نسا بم در حال برگزاری است.

کریمی گفت: حوزه پدافند زیستی و دامپزشکی برای ما از اهمیت بالایی برخودار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.