افزایش امنیت شغلی کارگران و کاهش مشکلات جامعه کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش امنیت شغلی کارگران و کاهش مشکلات جامعه کارگری در دستور کار قرار گرفت.

 خلیل‌احمد سلامی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما است و این باعث می‌شود تا دغدغه کارگران کاهش و تولید و بهره‌وری در محیط کار ارتقا یابد.

وی به نقش سازنده شورا‌های اسلامی کار در تصمیم گیری و تصمیم سازی در راستای کمک و حل مسائل جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: از سال گذشته کمیته‌ای در معاونت روابط کار وزارت متبوع تشکیل شده تا نگرانی‌ها درباره امنیت شغلی کارگران کاهش پیدا کند و در این مسیر، اصلاح ۱۰ ماده از قانون کار و پیگیری آن به عنوان اولویت تعریف شده است.
وی اذعان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی کاملاً اعتقاد دارد و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است.
سلامی تاکید کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بنابر فصل شش قانون کار باید در واحد‌های تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این مزیت بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.