برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان؛ از عضویت رایگان در کتابخانه ها تا اجرای طرح کتاب خون

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

معصومه حسنی خونسار  به برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: بر اساس برنامه های سراسر کشور، عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان همزمان با دیگر استان ها در روز‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه رایگان  خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این سه روز علاوه بر مراجعه حضوری، می‌توانند به سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir مراجعه کنند و با دریافت کد تخفیف از سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

وی همچنین به بخشودگی جرائم دیرکرد برگشت کتاب ها به کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و  گفت: این طرح از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان اجرا می‌شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.

حسنی خونسار از اجرای طرح «کتاب خون» با همکاری اداره کل انتقال خون استان خبر داد و گفت: کارکنان، کتابداران و همچنین اعضا و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون در یک روز مشخص و اهدای خون در این طرح مشارکت داشته باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، اشاره و خاطر نشان کرد: در این طرح علاقمندان می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی کتاب اهدا کنند و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

وی عنوان کرد: رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه، مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، نشست کتاب خوان، جمع خوانی، حضور دانش آموزان مدارس در کتابخانه‌ها  از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

 هم اکنون قریب به ۵۰ هزار نفر در ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی استان عضویت دارند.

 از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری و «آینده خواندنی است»  عنوان شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی برگزیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.