معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص برنج از شهرستان‌های غرب فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳ هزار و ۴۵۰ قرص برنج در شهرستان‌های غرب استان فارس کشف شد و متخلفان به مراکز قضایی معرفی شدند.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه «آلومینیم فسفید» که در ایران به نام قرص برنج شناخته می‌شود، از خطرناک‌ترین سموم دفع آفات محسوب می‌شود، اظهار کرد: بازدید‌های سرزده کارشناسان این معاونت در جهت برخورد با فروشندگان و قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور، از واحد‌های صنفی سطح استان فارس افزایش بافته است.

او گفت: در جهت برخورد با فروشندگان و قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور، در هفته‌های گذشته از واحد‌های صنفی در شهرستان‌های رستم، نورآباد و کازرون بازدید و ۳ هزار و ۴۵۰ قرص برنج به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیون ریال کشف و متخلفان به مراکز قضایی استان معرفی شدند.

راعی با اشاره به ممنوعیت عرضه قرص برنج به عنوان یک کالای قاچاق، در عطاری‌ها و سم فروشی ها، افزود: در اثر مصرف این قرص سمی، فرد عطش زیادی دارد و تا وقتی زنده است، هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس و مرگی بسیار دردناک را تحمل می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه با بیان اینکه همچنان این سم خطرناک، از سوی سودجویان به کشور وارد می‌شود؛ از هموطنان خواست از خرید قرص برنج قاچاق و نگهداری و مصرف آن در منزل که باعث به خطر انداختن جان شهروندان می‌شود، خودداری کنند.

این مقام مسئول، استفاده از سیر و نمک را جایگزینی مناسب برای پیشگیری از آفت زدگی غلات و حبوبات برشمرد و با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدیدکنندگان سلامت مردم یادآور شد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در زمینه فروش و عرضه قرص سمی برنج، به شبکه بهداشت و درمان شهرستان محل زندگی خود مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار