کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نگین نظارت بازرسان

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث در مراکز اقامتی و بازتوانی استان نظارت‌های جدی در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا هوشیار گفت: به دلیل حساسیت این مراکز، می‌بایست آموزش‌های حرفه‌ای به مراقبان، مسئولان فنی و موسسان این مراکز ارایه شود تا از احتمال بروز آسیب، خسارت و مرگ و میر پیشگیری شود.

او ادامه داد: بعد از حادثه تلخ کمپ ترک اعتیاد لنگرود پنجمین همایش آموزشی مدیران مراکز اقامتی و بازتوانی استان فارس، در آستانه فصل سرما و با توجه به حساسیتی که برای مکان‌های درمانی و نگهداری افراد وجود دارد، برگزار شد.

هوشیار گفت: یکی از مهمترین آموزش‌های مورد نیاز این مراکز، آموزش تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه از بروز آتش سوزی است.

مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه ۷۱ کمپ ترک اعتیاد در استان وجود داردو تعداد زیادی از کارکنان این مراکز آموزش حرفه‌ای چگونگی اطفاء حریق ندیده اند گفت:در این همایش، ۱۰۰ نفر از این افراد توانستند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی شهرداری شیراز هم در این همایش با اشاره به اتفاق ناگوار و دلخراش در یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آموزش نحوه پیشگیری از آتش سوزی در مراکز نگهداری و مراقبت بهزیستی است که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

هادی عیدی پور با تاکید بر ضرورت شناسایی عوامل به وجود آورنده آتش قبل از وقوع حادثه افزود: لازم است همه کارکنان این مراکز روش‌های مختلف اطفا حرایق را فرا بگیرند تا در مواقع بروز حوادث بتواننداز این آموزش‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار