کمبود نیروی کار در ساوه، زرندیه و دلیجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان: آنچه امروز ما را نگران کرده کمبود نیروی کار در شهرستان‌هایی نظیر ساوه، دلیجان و زرندیه است.

جودکی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان درنشست خبری با اصحاب رسانه از ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان در هفت ماه اول امسال خبر داد.

او افزود: در هفت ماه گذشته ۲۰۶ پروانه صادر شد و صنعتگران با صرف چهار هزار میلیارد تومان اعتبار ۱۴ هزار شغل پایدار ایجاد کردند.

جودکی ادامه داد: آنچه امروز ما را نگران کرده کمبود نیروی کار در شهرستان‌هایی نظیر ساوه، دلیجان و زرندیه است و برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع این مشکل در دستور کار است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان، ۲۹۱ واحد به دلیل مشکلات حقوقی، بدهی بانکی، داشتن شاکی خصوصی و مشکلات ارزی فعال نیستند که با برگزاری ۷۳ جلسه و صدور ۳۳۲ مصوبه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت واحد‌های صنعتی استان هستیم.

جودکی افزود: تاکنون ۲۰۷ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده و عمده مشکلات واحد‌های نیمه تعطیل و تعطیل استان هم تامین اجتماعی، مالیات، بانکی و زیر ساخت‌های خدماتی عنوان شده است.

او از فعالیت ۳۵۶ معدن فعال هم در استان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شده است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در هفت ماه اخیر ۶۵۲ میلیون دلار کالا از استان صادرات و ۵۴۶ میلیون دلار هم به استان واردات شده است.

جودکی، مواد اولیه و دستگاه‌های خطوط تولید واحد‌های صنعتی استان را اصلی‌ترین اقلام وارداتی عنوان کرد.

او از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت استان با حضور ۱۰۰ واحد تولیدی استان هم خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۳۰ آبان تا ۳ آذر ماه در اراک برگزار می‌شود.

برچسب ها: نیروی کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی ساکن ساوه
۰۸:۱۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
بیایید برنامه ریزی کنید تا کارگران زندگی نسبتا خوب وحقوق قابل توجه بگیرند تا فرار از کارخانه ها نکنند رو به شغل های دیگر بیاورند قابل توجه اینکه در این مملک کار گر دیده نشده نتیجه اینکه پیشرفت نخواهیم داشت