اجرای طرح عطر کتاب در سیاه چادر عشایر

طرح عطر کتاب در سیاه چادر عشایر جنوب کرمان برگزار خواهد شد.

اداره کل امور عشایر جنوب کرمان و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و برای  توانمندسازی عشایر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در حاشیه این رویداد احمدیوسفی، مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی)‌ مبنی بر تلاش و همدلی برای فراهم‌سازی زمینه مطالعه  آحاد جامعه،  تولید فکر، افزایش معلومات عمومی، فراگیر کردن مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه بین عشایر منعقد شده است.

او با تاکید بر استقرار کتابخانه های سیار در مناطق عشایری جنوب کرمان افزود: کتابخانه سیار، بهترین مدل ارائه خدمات به عشایر جنوب استان است که تاکنون از آن بی بهره بوده اند.

افضلی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل امور عشایر جنوب کرمان را فصل نوینی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که طرفین، بتوانند از ظرفیت موجود برای ارتقای سطح فرهنگ در حوزه کتاب و کتاب خوانی به خوبی بهره بگیرند.

ایجاد کتابخانه های مشارکتی، ارتقای سطح آگاهی عمومی عشایر و ترویج فرهنگ مطالعه در بین عشایر، همکاری مشترک علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از قبیل برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب و برگزاری نشست های کتابخوان از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه مشترک بود که طرفین بر اجرای آن تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.