دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۶ متر کاهش یافت

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ دید افقی در گردنه زمزیران و قره بلاغ این شهرستان را به کمتر از ۶ و ۱۰ متر کاهش داده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون مه غلیظ دید افقی در گردنه‌های زمزیران در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۶ متر و قره‌بلاغ در محور مهاباد - بوکان به کمتر از ۱۰ متر رسیده و رانندگان مجبور شده اند تا برای تردد بهتر چراغ خودرو‌ها را روشن کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش برف خفیف در این گردنه‌ها، دیروز ماموران راهداری این ۲ گردنه را نمک‌پاشی کردند تا تردد خودرو‌ها بدون مشکل انجام شود.

نویدنیا با اشاره به اینکه در دیگر محور‌های مهاباد نیز وجود مه باعث کاهش دیده شده است، افزود: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.