ورود نخستین محموله چغندر به کارخانه قند یاسوج برای تولید

مدیرکل ستاد اجرایی امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد از ورود نخستین محموله کشت بهاره چغندر به کارخانه قند یاسوج خبر داد.

شایان نادری گفت: به صورت آزمایشی نخستین خط تولید در کارخانه قند با پنج هزار تن چغندر آغاز می شود.

وی از انعقاد قرارداد کشت پاییزه هزار هکتار چغندر با کشاورزان خبر داد و افزود: کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان مشمول طرح کشت قراردادی هستند.

مدیرکل ستاد اجرایی امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج در مرحله اول ۶ هزار و ۵۰۰ تن تقریباً معادل ۱۳۰ هزار کیسه ی ۵۰ کیلویی شکر سفید تولید و به بازار عرضه شد.

نادری اضافه کرد: ۶ هزار تن دیگر شکر قرمز (خام) برای تصفیه در حال تولید است.

وی ادامه داد: ظرفیت روزانه تصفیه شکر کارخانه قند یاسوج بیش از ۳۰۰ تن در روز است.

وی با بیان اینکه کارخانه با وجود تمام سختی‌ها در حال کار است، گفت: گلایه‌هایی از نحوه همکاری دستگاه‌های مختلف استانی در زمینه کارخانه قند یاسوج وجود دارد که بعضی از اقدامات آنها نگران کننده است.

در حال حاضر به جای اینکه تمرکز ما بر روی مسائل فنی کارخانه باشد، سمت اموراتی است که باید با دستگاه‌های اجرایی رفع کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: از دستگاه‌های خدمات‌رسان گرفته تا دیگر ادارات انتظار می‌رود با توجه به اینکه کارخانه قند یاسوج نماد صنعت استان است و بعد از چند سال رکود توسط هلدینگ کشاورزی ستاد فرمان حضرت امام (ره) و در نهایت با دستور و حضور رئیس جمهور افتتاح شد، همکاری همه جانبه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.