فرسودگی یک چهارم شبکه توزیع آب شهر ارومیه

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌غربی گفت: یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است که همین امر، هدررفت بالای آب را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه، یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است که همین امر، هدر رفت بالای آب را نشان می‌دهد، اظهار کرد: ۵۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع در ارومیه فرسوده است.

محمد اشرفی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب است، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

وی ادامه داد: افزون بر ۶۰ درصد مشترکان شهری و نزدیک به ۵۰ درصد مشترکان روستایی در آذربایجان‌غربی، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و متوسط مصرف آب در ماه برای هر مشترک در استان ۱۶ مترمکعب است که رقم مناسبی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی می گوید: قیمت واقعی هر مترمکعب آب در آذربایجان‌غربی پنج هزار تومان است،که از این مبلغ، مردم استان تنها یک هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو هزار و هشت روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان برخوردار هستند، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی چهارمین استان در کشور است که دارای بالاترین جمعیت روستایی بوده که تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته است.

اشرفی همچنین گفت: سه هزار تأسیسات مختلف اعم از چاه، ایستگاه پمپاژ و مخازن در استان برای تأمین آب شرب احداث شده است، و ظرفیت تأمین آب استان در هر ثانیه ۱۹ هزار لیتر بوده که این میزان در فصول مختلف سال متغیر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: ۱۴ پروژه جهاد آبرسانی در ۷۸۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۶۳ هزار نفر در حال انجام است که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اشرفی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۵ تصفیه‌خانه آب در استان کار تصفیه آب شرب را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.