استاندار:

مرکز اصحاب رسانه و هنر به زودی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز می‌کند

استاندار مرکزی گفت: مرکز اصحاب رسانه و هنر با نام اختصاری «ماهور » به زودی در استان راه‌اندازی و فعالیت خود را در چهار بخش آغاز می‌کند.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت:  ظرفیت‌های انسانی فوق‌العاده در این استان وجود دارد، گرچه به نظر می‌رسد نتوانستیم از این ظرفیت به اندازه کافی در مسیر پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استقاده کنیم.

وی بیان کرد: فرصت‌ها وجود دارد و با سرعت می‌گذرد، باید دست در دست هم دهیم و از ظرفیت‌ها نهایت بهره‌گیری را داشته باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از بزرگترین این ظرفیت‌ها، حوزه هنر است که نیاز است سازماندهی مجددی در این شاخه صورت گیرد تا گام‌های بلندتری را به پیش برداریم‌.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: بخش اول مرکز اصحاب و هنر استان مرکزی مربوط به آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تربیت و ارتقای این قشر با بهره‌گیری افراد مجرب است.

وی گفت: بخش دیگر مربوط به تولید محتوا است و بخش سوم برای موسسات و گروه‌های فناآور و نوآور در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی که در این زمینه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: مقوله‌ای تحت عنوان اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی وجود دارد که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، اما دولت سیزدهم موفق شد در رونق فرهنگی گام‌های بلندی بردارد، اتفاقاتی که در حوزه سینما، موسیقی و کتاب با وجود موانع و محدودیت‌ها و اتفاقات تلخ سال گذشته صورت گرفت، رونق فرهنگی را تا حد زیادی در راستای اهداف خود رسانده و این مسیر با شتاب در حرکت است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: برای صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگی به عنوان اولین استان کشور به پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران مستقر است، ملحق شد که ذیل نظر معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی است و هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاد دانشگاهی کشور و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شد.

وی یادآور شد: استان مرکزی در صنایع متعارف و مرسوم به لحاظ تنوع رتبه اول و حجم تولید جزو سه تا چهار استان برتر کشور است و امید است بتوانیم گام بلندی در صنایع فرهنگی برداریم.

استاندار مرکزی ادامه داد: امید است بتوانیم از اقتصاد فرهنگ حمایت کنیم و آن را رشد دهیم که حلقه مفقوده توسعه فرهنگ، بویژه در حوزه‌های هنری است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: گرچه اقتصاد فرهنگ تابع مولفه‌های متعددی است و با دستور درست نمی‌شود و با تولیدات خاص هم محقق نمی‌شود و باید عرضه و تقاضا با هم حرکت کند و سبک زندگی مردم و سلایق به سمت درست هدایت شود.

وی گفت: بخش چهارم این مرکز که نقیصه آن در استان احساس می‌شود، ایجاد مرکز و مکانی برای اجتماع و گفت و گوی هنرمندان است که مقرر شده تحت عنوان «نوش اندیش» راه‌اندازی شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: حلقه دیگری از پیروزی‌های مردم شجاع، دلاور و مظلوم فلسطین محقق شد، جریان صهیونیسم یحودی و صهیونیسم مسیحی دست به دست هم، تمام توان خود را به میدان آوردند، اما تاکنون به فضل خداوند آنچه می‌خواستند محقق نشد.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: یکی از ابزارهای موفق که به جریان قدرتمند مقاومت، استوانه مقاومت و اسطوره مقاومت را در فلسطین کمک کرد، جریان هنری بود که به شکل‌های مختلف ارائه شد.

وی بیان کرد: انتظار است نویسندگان و فیلم‌سازان با جدیت بیشتری وارد میدان شوند و حلقه‌های بعدی جریان مقاومت را پشتیبانی کنند تا این قطار حمایت فرهنگی با ابزار هنر به جریان مقاومت ملحق شود.

استاندار مرکزی افزود: شرایط خاصی است و دنیا بسیج شده و تلاش می‌کند تا با ابزارهای متعدد بهره‌گیری کند اما باید با ابزار رسانه و هنر بتوانیم این جریان را به نفع جبهه حق شکل دهیم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، انتخابات است.

وی تصریح کرد: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات کشور در پیش رو است که نه به دلیل موضوع انتخابات مجلس، بلکه جایگاه فرآیند سیاسی کشور و بین‌الملل، از اهیمت ویژه برخوردار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با شکست سنگینی که جریان استکبار بویژه جریان رسانه غرب در فتنه بی‌سابقه سال قبل خورد، برای انتقام‌گیری در انتخابات همه آورده خود را برای مردمی که با فتنه همراهی نکردند، پای کار می‌آورند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: همه اقشار باید در کنار دولت و دلسوزان به میدان آیند.

وی تاکید کرد: برای شکست اهداف جریان استکبار، نیاز به مشارکت قدرتمند مردم در انتخابات است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: نظرسنجی‌ها امیدبخش است و پیش‌بینی‌ می‌شود اتفاقات خوبی مانند انتخابات گذشته رقم خورد.

اجرای برنامه‌های هنری، فرهنگی و رونمایی از کتاب، از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.