اردن: آنچه در غزه رخ می‌دهد به معنای واقعی نسل کشی است

وزیر خارجه اردن اتفاقات رخ داده در غزه را نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تفسیر کرد.

کشتار غیرنظامیان در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی که بی تردید با هدف تنبیه جمعی فلسطینیان انجام می‌شود گرچه با حمایت آمریکا و سایر کشور‌های غربی همراه بوده است، اما آمار بالای تلفات انسانی باعث انتقاد کشور‌های منطقه شده است. اردن یکی از این کشورهاست. 

به گزارش الجزیره، ایمان صفادی، وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) با انتقاد از کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اعلام کرد وقایعی که در غزه رخ می‌دهد به معنای واقعی کلمه و براساس تعریف قانونی نسل کشی محسوب می‌شود. 

این مقام اردنی در ادامه بار دیگر خواستار تمدید آتش بس میان طرف‌های درگیر و تبادل اسرا شد. 

وی که در نشست اتحادیه برای مدیترانه در بارسلونا سخن می‌گفت، از اینکه برخی از مقامات کشور‌ها از تمدید آتش بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی حمایت نکرده و در این نشست خواستار آن نشده اند ابراز تاسف کرد. 

پیش از این مقامات اردن و مصر به مقامات صهیونیست هشدار داده بودند هر گونه تلاش برای ارعاب فلسطینیان به منظور مجبور ساختن آن‌ها برای فرار به کشور‌های آن‌ها مردود بوده و این امر خط قرمز امان و قاهره محسوب می‌شود. 

اردن رابطه نزدیکی به تشکیلات خودگردان فلسطین که در کرانه باختری رود اردن مستقر است دارد و همواره بر راهکار دو دولت و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه خود تاکید کرده است. آوارگان فلسطینی در اردن یکی از چالش‌های دولت این کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها: جنگ غزه ، اردن ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار