تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی ماه رمضان در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید نوروز و خرمای ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

 اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان گفت: در سطح استان برای تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز مشکلی نداریم و حسب رصد‌های میدانی صورت گرفته، استان خراسان جنوبی پایین‌ترین قیمت این گوشت‌ها را در سطح کشور دارد.

او افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در استان، سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را بیندیشد تا در صورت نیاز خروج دام محدود شود.

اشرفی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌هایی که در کارگروه تنظیم بازار مطرح شد تأمین لاستیک در سطح بازار است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه کارخانه کویرتایر به ظرفیت کامل رسیده در هفته‌های آینده دچار کمبود در زمینه عرضه لاستیک نخواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به دغدغه تأمین اقلام تره‌بار در استان اشاره کرد و بیان کرد: مقرر شد تعاون روستایی خراسان جنوبی با هماهنگی استان‌های تولیدکننده در زمینه تأمین این اقلام مورد نیاز مردم اقدام کنند.

او با تأکید بر اینکه برای تأمین شکر و برنج در سطح استان مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان نیز فعالیت خود در حوزه تولید شکر را آغاز کرده و امیدواریم در آینده نزدیک از برکات این کارخانه برای تأمین شکر استان استفاده داشته باشیم.

اشرفی به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید نوروز و خرمای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان کرد: در همین راستا سازمان تعاون روستایی نسبت به ذخیره سازی ۱۰۰ تن سیب، ۱۰۰ تن پرتقال و همچنین ۱۳ تن خرما در سطح استان اقدام خواهد کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ، شیر یارانه‌ای مورد نیاز برای توزیع در بین بالغ بر ۱۱۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در مدارس دولتی استان تأمین خواهد شد و توزیع شیر در بین دانش آموزان دو روز در هفته انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.