افتتاح چهار سالن سینما در یزد

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان یزد گفت: به زودی چهار سالن سینمای چند منظوره به سالن‌های سینمایی یزد اضافه می‌شود.

کمال رضایی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان یزد گفت: در ادامه فاز دوم طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری در سراسر کشور، پردیس سینمایی خلیج فارس یزد، پس از طی مراحل ساخت و تجهیز به چهار سالن نمایش، آماده بهره‌برداری شد.

او افزود: پردیس سینمایی خلیج فارس در طبقه سوم مجتمعی به همین نام با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر شامل چهار سالن مسقف و یک سالن روباز با زیربنای هزار و ۳۰۰ متر ساخته شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان یزد ادامه داد: سالن یک این مجموعه شامل ۲۰۰ صندلی است و سه سالن این سینما هر کدام ظرفیت ۱۰۰ صندلی دارد و به این ترتیب با افتتاح سینما خلیج فارس، در مجموع حدود ۵۰۰ صندلی به زنجیره سینمایی مهر حوزه هنری در سراسر کشور افزوده شد.

رضایی گفت: این پردیس سینمایی علاوه بر چهار سالن نمایش اصلی، دارای یک سالن VIP ٢۵ نفره و یک سالن روباز با ظرفیت ۱۸۰ صندلی نیز هست که در مرحله بعدی قابل بهره برداری است.

او اظهار داشت: با توجه به افتتاح این مجموعه در آذر، یزدی‌های می‌توانند پس از اتصال این سینما به سامانه سمفا، آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در سالن‌های نوساز پردیس خلیج فارس به تماشا بنشینند. 

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان یزد با بیان اینکه سازمان سینمایی سوره حوزه هنری طی چهار سال گذشته به نوسازی و توسعه سینما‌های خود در دو فاز مختلف پرداخته است؛ افزود: در فاز نخست ۶۵ سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده به چرخه اکران سینمای ایران افزوده شد که شامل ۲۰ سینما در ۱۲ استان با ظرفیت ۱۰۹۴۵ صندلی بود.

رضایی ادامه داد: در فاز دوم این طرح نیز ٨۶ سالن مورد ساخت و احیا قرار گرفته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد و در ادامه فاز دوم طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری در سراسر کشور، پردیس سینمایی خلیج فارس یزد، پس از طی مراحل ساخت و تجهیز به چهار سالن نمایش، آماده بهره‌برداری می‌باشد. 

گفتنی است با افتتاح سینما خلیج فارس یزد به همت موسسه بهمن سبز، ۵۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی کشور اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار