خط قرمز مدیریت شهری تخریب باغات کن است

شهردار منطقه ۵ گفت: اهمیت حفظ باغات کن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شهرداری با کسانی که به این باغات تعدی کنند به شدت برخورد می‌کند.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ گفت:جشنواره های خرمالو و شاتوت از مهمترین و قدیمی ترین جشنواره ها در بافت سنتی کن است که هر ساله پذیرای شمار زیادی از همشهریان  و شهروندان منطقه ۵ است.

او افزود: طبق طرح تفصیلی کن، ۱۱۰۰ هکتار بافت مسکونی و باغی در منطقه ۵ وجود دارد که  دارای ۱۵۰ هکتار توتستان و ۱۵۰ هکتار باغات میوه وخرمالو است. منطقه ۵ اهتمام ویژه ای بر حفظ این سنت و جشنواره ها و همچنین حفظ باغات کن دارد.

او افزود : بر اساس اطلاعات موجود، سالانه حدود ۵ هزار تن خرمالو در کن برداشت می شود که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این بخش برای صادرات است.

شریفی تاکید کرد: اهمیت حفظ باغات کن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شهرداری منطقه ۵ با کسانی که به این باغات تعدی کنند به شدت برخورد می کند.

او از برگزاری ششمین جشنواره خرمالوی کن خبر داد و افزود: هرساله در این سنوات شاهد برگزاری جشنواره خرمالوی کن هستیم که امسال نیز این مهم به مدت ۳ روز از ۸ تا ۱۰ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر در ضلع شمال شرقی فلکه سوم شهران،کوچه باغ امید برگزار می شود و از همه شهروندان، هنردوستان، رسانه ها و اهالی فرهنگ و تاریخ دعوت می شود تا از این جشنواره بازدید کنند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: ۲۰ غرفه در این جشنواره محصولات تولید شده از خرمالو را که شامل سرکه خرمالو، شیره خرمالو، برگه خرمالو، چیپس خرمالو وکیک خرمالو است را عرضه خواهند کرد و در جریان جشنواره از آثار ثبت ملی ناملموس نیز رونمایی می شود.

برچسب ها: باغات کن ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار