طالبان:

اعتراض طالبان به نشست تغییرات اقلیمی دبی بدون حضور نماینده این گروه

اداره حفاظت محیط زیست طالبان از دعوت‌نشدن نماینده این گروه در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در امارات انتقاد کرد.

اداره حفاظت محیط زیست طالبان دعوت‌نشدن نماینده این گروه در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در امارات متحده عربی را «جفا و ظلم بزرگ» در قبال افغانستان خوانده است.

نشست سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی موسوم به COP28 امروز (پنج‌شنبه، ۹ قوس) در شهر دبی برگزار شد.

اداره حفاظت از محیط زیست گروه طالبان در یک اعلامیه به عدم دعوت نماینده‌اش در این نشست اعتراض کرد و گفت تغییرات اقلیمی به اقدام عملی جهانی نیاز دارد.

این اداره در بیانیه خود نوشته است نماینده طالبان «به دلایل سیاسی» از حضور در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل محروم شده است.

در این بیانیه آمده است است با وجودی که اداره ملی حفاظت محیط زیست با در نظر داشت اهمیت اشتراک در نشست (COP) از قبل پلان جامع را به منظور دفاع از موقف افغانستان و انعکاس دادن نیازمندی‌های اساسی مردم آسیب دیده از ناحیه تغییراقلیم، تسریع روند کمک‌های مالی از میکانیزم‌های مالی جهانی تغییر اقلیم، ارایه سند مشارکت معین ملی افغانستان طبق توافقنامه پاریس، تعقیب و پیگیری پروژه‌های تعلیق شده محیط زیستی تهیه نموده بود تا در این کنفرانس ارایه نماید. اما متاءسفانه بنا بر ملاحظات سیاسی نمایندگان افغانستان در این نشست دعوت نگردیده اند .

قرار است در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در دبی، کشورهای جهان به دنبال توافق‌نظر درباره مهار تغییرات اقلیمی، از جمله آماده کردن جدول زمانی عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و کمک مالی به کشورهای در حال توسعه برای عبور از این سوخت‌های آلوده کننده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.