انتقاد طالبان از دعوت نشدن در کاپ ۲۸

وزارت داخلی طلبان از دعوت نشدن نماینده این گروه در کاپ ۲۸ برای رسیدگی به رویدادهای اقلیمی انتقاد کرد.

جانان سایق، سخنگوی وزارت داخلی طالبان با انتقاد از دعودت نشدن نماینده افغانستان در نشست‌های پیرامون تغییرات اقلیمی، گفته است دعودت نشدن نماینده امارت اسلامی در چنین نشست‌ها به زیان کشور است.

سابق افزود اگر نماینده این گروه در نشست کاپ ۲۸ دعوت می‌شد، آنان پس از گفت‌وگو، باجدیت به کاهش گازهای گلخانه‌ای و خطرهای آن در افغانستان می‌پرداختند.

جانان سایق در این باره گفت: در سال گذشته نزدیک به ۲۰ میلیون تن بر اثر فقر، خشک‌سالی، رویدادهای طبیعی، سیلاب‌ها به ویژه آخرین زمین‌لرزه در افغانستان به‌گونه شدیدی متضرر شده‌اند و باید با نظرداشت این فاجعه، در بیست‌وهشتمین نشست تغییر اقلیمی سازمان ملل متحد نماینده افغانستان دعوت می‌شد.

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، این سومین سال است که نماینده افغانستان در نشست تغییر اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ) دعوت نمی‌شود.

پیش از این عزت الله صدیقی، معین پیشین اداره ملی حفاظت محیط‌‌زیست طالبان گفته بود افغانستان یکی از کشورهایی است که بر اثر تغییر اقلیم مردم‌اش زیاد آسیب‌دیده و در لست کشورهای متضرر از آخر لیست، کشور ششم است و اگر جهانیان به این وضعیت توجه نکنند، پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت.

بیست‌وهشتمین نشست تغییر اقلیمی سازمان ملل با حضور نزدیک به ۲۰۰ کشور آغاز شده و قرار است تا ۲۱ ماه قوس ادامه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بخاب
آخرین اخبار