در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۳۲۵ میلیون لیتری مصرف سوخت با ورود ناوگان تازه نفس

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: با ورود ناوگان تازه نفس و برقی‌سازی شده، سالانه کاهش ۳۲۵ میلیون لیتر کاهش انواع سوخت را خواهیم داشت.

سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دستاوردهای سفر شهردار تهران به پکن در حوزه برقی‌سازی ناوگان اظهار کرد: سفری که شهردار تهران به چین داشت موضوعات مختلفی را دنبال می‌کرد. خصوصا در حوزه حمل و نقل و زباله سوز دستاوردهای مفیدی داشت.

وی افزود: عمده صحبت‌ها در سفر شهردار تهران به چین پیرامون برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل شهری تهران بود. بر اساس تفاهم‌هایی که در این سفر صورت گرفته مقرر شد تا در حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس پایه گاز سوز به ناوگان حمل و نقل پایتخت افزوده شود و این در حالی است که تا به الان نه تنها در تهران بلکه کل کشور اتوبوس پایه گاز سوز نداشتیم. البته این مورد نباید با اتوبوس‌های دوگانه سوز اشتباه گرفته شود.

میرزایی‌قمی با اشاره به دیگر دستاورد‌های سفر شهردار به چین ادامه داد: ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی به واسطه این سفر قرار است که به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه و جایگزین ناوگان فرسوده بشوند.  

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به این سوال که اگر این وسایل نقلیه وارد پایتخت شود چه تأثیری در کاهش آلودگی هوا خواهند داشت، عنوان کرد: از جوانب مختلف این موضوع قابل بررسی است. ابتدا مسئله صرفه‌جویی سوخت است؛ خودروی برقی به صورت مستقیم از سوخت استفاده نمی‌کند و به دنبال آن شاهد کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی خواهیم بود.

به گفته وی با ورود این ناوگان بر اساس مدل‌سازی‌های انجام شده به طور متوسط در طول سال شاهد کاهش ۳۲۵ میلیون لیتر انواع سوخت خواهیم بود.  

میرزایی‌قمی در توضیح صرفه‌جویی در مصرف سوخت تاکید کرد: با کاهش مصرف سوخت و برقی‌سازی خودرو‌ها سالانه شاهد حدود ۳۱ همت صرفه‌جویی خواهیم بود که ۹ همت آن مربوط به صرفه‌جویی سوخت و مابقی آن عواید صرفه‌جویی در انتشار آلودگی است.  

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه مابه‌ازای آلاینده‌هایی که در هواست ارزش اقتصادی منفی وجود دارد که اثرات زیان‌باری بر سلامتی مردم دارد اظهار کرد: این عدد عمدتاً از منظر ذرات معلق است که بیشترین تأثیر منفی را روی سلامت مردم دارد. به صورت سالانه کاهش ۶۵ هزار تنی ذرات آلاینده را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۷۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بررسی مجلس ودولت تا سال ۱۴۰۴ به ناوگان حمل ونقل ورای ریاست جمهوری سامانه ۱۱۱ علنی یا غیر علنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
مسؤلان مرفع بی درد بدون دغدغه شب راحت سر رو بالش می‌گذارید فکر بدبختی های ملت نیستین بخاطر سوخت قاچاق ی عده که نان شب ندارند بخورند مجبور هستند چند لیتر سوخت بفروشد نان شب زن و بچه شو در بیاره خب براش کار نیست چکار کنه گشنه بمونن زن و بچه اش به این بهانه سوخت گازوئیل ماشین های سنگین و نیمه سنگین وانت بار ها را کم کردین بنده کامیون داران گرفتار کردین دلتون خوش هست مصرف سوخت پایین آوردین کارت سوخت شان را کم کردین باید بار مردم را به مقصد برسانند سوخت ندارن آزاد هم لیتری ۵ هزار تومان کشور را شما ها با این ندانمکاری تان فلج میکنید
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه خبر میگی گوشت مرغ شد کیلویییی ۱۰۰ هزار تومن میگی رقابت گوشت مرغ با دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این چهل سال چه می‌کردند حالا ناوگان تازه نفس
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سراسر ایران عزیز طلا هم بش بازم دولت مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دلتون خوش هست که سوخت را کاهش دادین گازوئیل ماشین های سنگین ونیمه سنگین را کاهش دادین رانندگان را با مشکل مواجه کردین سوخت شان کم کردین بنده خدا ها کلی باید ماهیانه اقساط پرداخت کنند خرج زندگی شان را در بیارند بخاطر سوخت بابد چند چهار روز در هفته را تو خونه بیکار علاف بشینند ولله مردم گرفتار هستند کارت سوخت شان را شارژ نمیکنید ی جوانی که پدرو مادرش هرچی زندگی داشتند فروختن وام هم گرفتند برا پسرشان ی ماشین بازور و بدبختی تهیه کردند چه گناهی کردند خب این سوخت ماشین آلات درست مثل آدم بدهید بچه شان بتواند کار کنه بار داره اما سوخت نداره آزاد هم لیتری ۵ هزار تومان پدر مردم را در آوردین
آخرین اخبار